استقبال گروسی از دیدار با وزیر خارجه ایران

© AP Photo / Ronald Zakرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
اشتراک
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص دیدار با وزیر خارجه ایران ابراز رضایت و امیدواری کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز در گفت‌وگویی با سی ان بی سی نیوز بیان داشت: هنوز موفق نشده است ارتباط مستقیمی که وی با دولت قبلی داشته را از زمان روی کار آمدن سید ابراهیم رئیسی برقرار کند.
گروسی خاطرنشان کرد: تا به حال با وزیر خارجه جدید گفت‌وگو نکرده‌ام. امیدوارم به زودی فرصت دیدار با او را پیدا کنم چراکه این مسئله حائز اهمیت است. اگر مشکل، سوءتفاهم یا اختلاف نظری پیش بیاید، می‌توانیم بایکدیگر صحبت کنیم. من قبلا این گفت‌وگوها را داشتم و تصور می‌کنم که بتوانم شرایط عادی را به دست آورم.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ذکر اینکه "هیچ نشانه‌ای" نسبت به پیشروی ایران به سوی بمب اتمی وجود ندارد، مدعی شد که برای فهمیدن آنکه چه چیزهایی درخطر است، باید به وضعیت کره شمالی نگاه کرد. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 2009 از جمهوری دموکراتیک خلق کره اخراج شدند و حال این باور وجود دارد که کره شمالی چند ده کلاهک هسته‌ای دراختیار دارد.
وی خاطرنشان کرد: شرایط جمهوری دموکراتیک خلق کره باید به ما یادآوری کند درصورت شکست‌ تلاش‌های دیپلماتیک چه رخ خواهد داد. این یک مثال بارز و نشانه است. اگر دیپلماسی شکست بخورد ممکن است با شرایطی مواجه شویم که تاثیرات سیاسی عظیمی بر خاورمیانه و ورای آن داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала