ساخت سامانه موشکی جدیدی برای نیروهای هوابرد روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationساخت سامانه موشکی جدیدی برای نیروهای هوابرد روسیه
ساخت سامانه موشکی جدیدی برای نیروهای هوابرد روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بكخان اوزدوئف ، مدیر صنعتی بخش تسلیحاتی شركت دولتی "روس تک" روسیه اعلام کرد متخصصان این شرکت در حال تکمیل ساخت جدیدترین سامانه موشکی ضد تانک خود ران "کورنت دی 1" (Kornet-D1) برای نیروهای هوابرد هستند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که پذیرش داوطلبان برای فراگیری تخصص های جدید در مرکز آموزش نیروی هوابرد در شهرامسک در  دسامبر سال 2020 آغاز شد.  این مرکز از جمله فرماندهان خدمه سامانه های موشکی نسل جدید "کورنت دی 1" را آموزش می دهد.

پنتاگون از اظهارنظر در مورد ربودن سامانه موشکی  روسی خودداری کرد - اسپوتنیک ایران
پنتاگون از اظهارنظر در مورد ربودن سامانه موشکی روسی خودداری کرد

سامانه موشکی جدید مجهز به دو پرتابگر خودکار است که هرکدام از آنها دارای دستگاه نشانه گیری تصویری حرارتی جداگانه ای هستند که به توپچی اجازه می دهد بطور همزمان دو هدف واقع در مسافت ها و ارتفاعات گوناگون  را در هر وقت شبانه روز نشانه گیری کند. آنها همچنین مجهز به سیستم ردیابی خودکار هستند که بدون مشارکت اپراتور ، موشکها را به سمت هدف هدایت می کند. علاوه بر این ، خودروی رزمی Kornet-D1 شامل یک پرتابگر قابل حمل است که می تواند به صورت موازی مورد استفاده قرار گیرد.

چنان موشک های دوربردی برای سامانه موشکی Kornet-D1 ساخته شده اند که توانایی حمله به اهداف هوایی را دارند. برد پرواز هر موشک بسته به نوع کلاهک آن، هشت تا ده کیلومتر است.

این مجموعه علاوه بر پرتابگرهای مجهز به ابزار شناسایی و تعیین هدف همچنین دارای ماشین فرمانده دسته است. فرمانده مجتمع  Kornet-D1 نه تنها ارتباط  بین ماشین های جنگی در داخل واحد خود  را تامین می نماید ، بلکه همچنین با فرماندهی بالاتر ارتباط بلادرنگ را برقرار می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала