احتمال ارائه طرح دو فوریتی در مجلس برای تعطیلی تهران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احتمال ارائه طرح دو فوریتی در مجلس برای تعطیلی تهران
احتمال ارائه طرح دو فوریتی در مجلس برای تعطیلی تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران از احتمال طرح دو فوریتی برای برای تعطیلی تهران و کلان شهرها خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ابسنا، حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا اظهار کرد: لازم است تهران و کلانشهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود، این پیشنهادی است که ما به ستاد مبارزه با کرونا داده‌ایم البته که باید در این زمان هم برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا شرایط بعد از تعطیلی دو هفته‌ای مدیریت شود.

استاندار تهران از رد پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران خبر داد - اسپوتنیک ایران
استاندار تهران از رد پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران خبر داد

وی ادامه داد: همچنین باید از بسیج و سپاه کمک گرفت، همان طور که در بسیاری از بحران‌های کشور حتی مسائل بهداشتی از بسیج استفاده شد. اکنون بسیج جامعه پزشکی و کشور آماده است اگر اراده کنند آنها پای کار می‌آیند تا با بیماریابی و شناسایی بیماران و اقدامات پیشگیرانه بتوان آمار مبتلایان و فوتی‌ها را کاهش داد. اکنون با وضعیت فعلی جای نگرانی بسیار جدی وجود دارد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به شروع محدودیت‌ها از امروز به مدت یک ماه و تعطیلی برخی از مشاغل از ساعت ۶ بعد از ظهر گفت: تعطیلی مشاغل از ساعت ۶ بعد از ظهر شبیه شوخی است که با این محدودیت‌ها هیچ تغییری در کلانشهرها به خصوص تهران مشاهده نمی‌شود. نمی‌توان امیدوار بود با این شیوه شاهد کاهش مرگ و میر بود. امیدواریم ستاد دولتی مبارزه با کرونا قدری به خود آید و تصمیمات قاطعانه‌ای بگیرد از جمله آنکه تهران و کلانشهرها به مدت دو هفته تعطیل شوند ما این پیشنهاد را به وزیر بهداشت هم داده‌ایم.

شهریاری اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا ستاد دولتی و نه ستاد ملی است، چون ستاد ملی باید به نمایندگی از مردم و نه براساس خواست دولت عمل کند. مردم به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند و دغدغه‌هایشان را بیان می‌کنند. اگر قرار باشد شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند ما هفته آینده طرح دو فوریتی را ارائه خواهیم داد تا دولت را موظف به انجام اقداماتی کنیم که از جمله آن تعطیلی دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها است.

وی در پایان و در جمع بندی اظهار کرد: علاوه بر تعطیلی دو هفته‌ای باید برنامه‌ریزی برای انجام کارهای اساسی صورت گیرد تا بتوان شرایط را کنترل کرد و به سایر ارگان‌ها منابع مالی داده شده و استخدام‌های کادر درمان از بروکراسی اداری بیرون رود چون شرایط بسیار نگران‌کننده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала