چرا مردان در مقابل کرونا بیشتر آسیب پذیرند؟

© Sputnik / Evgeny Biyatov  /  مراجعه به بانک تصاویر چرا مردان در مقابل کرونا بیشتر آسیب پذیرند؟
چرا مردان در مقابل کرونا بیشتر آسیب پذیرند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دلایل آسیب پذیری بیشتر مردان در برابر کروناویروس توضیح داده شد.

به گزارش اسپوتنیک، توسط دانشمندان انجمن قلب و عروق اروپا، آسیب پذیری بیشتر مردان در مقابل کووید 19 توضیح داده شد. بر این اساس، به دلیل غلظت بالای آنژیوتانسین در مردان که آنزیم 2 (ACE2) را وارد خون می کند، بیشتر بر اثر ابتلا به کرونا‌ویروس جان خود را از دست می دهند.. این به دلیل تعامل سلولهای کرونا‌ویروس با این آنزیم است که از طریق آن عفونت وارد بدن می شود.

به گفته دکتر آدریان وورس، استاد قلب و عروق در مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن، عقیده بر این است که آنزیم 2 (ACE2) نقش تعیین کننده در پیشرفت بیماری های ریه مرتبط با COVID-19 بازی می کند.

 کرونا؛ سکانسی از یک فیلم بلند       - اسپوتنیک ایران
می دانید چرا مردان بیشتر از زنان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا می شوند؟

به گفته یکی دیگر از نویسنده های این مقاله، محتوای بالای این آنزیم در مردان با نتایج آزمایش خون بیش از 3.5 هزار بیمار مبتلا به نارسایی قلبی قبل از همه‌گیری کروناویروس انجام شد. وی گفت: " وقتی فهمیدیم که یکی از مهمترین شاخص‌های زیستی، ACE2 در مردان بسیار بیشتر از زنان است، فهمیدم که این می تواند توجیه کند که چرا مردان بیشتر از زنان در اثر COVID-19 جان خود را از دست می دهند."

پیش از این، پزشک بیماری های عفونی روس، نیکولای مالیشف دلیل آسیب پذیری بیشتر مردان در مقابل کرونا‌ویروس را شیوه زندگی ناسالم و عادات بد توضیح داده است. وی همچنین تأکید کرد: " مردان با توجه به خصوصیات طبیعی خود نسبت به زنان در برابر شرایط نامطلوب زندگی خارجی مقاومت کمتری دارند و به همین دلیل بیشتر بیمار می شوند و می میرند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала