انتقال فوری جنگنده های F-35 به کشورهای بالتیک و لهستان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی ارتش آمریکا برای هر جنگی تا سال ۲۰۲۸
آمادگی ارتش آمریکا برای هر جنگی تا سال ۲۰۲۸ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جفری لی هریگیان ، اعلام نمود که نیروهای هوایی امریکا تابستان امسال در اروپا، تمرینات خود را با جدیدترین جنگنده های F-35 در کشورهای حوزه بالتیک انجام خواهد داد

به گزارش اسپوتنیک، جفری لی هریگیان فرمانده نیروی هوایی آمریكا می گوید که جنگنده های F-35  متعلق به نیروهای هوایی امریکا مستقر در اروپا، تاکتیکی جنگی بهتری خواهند یافت. 

بریتانیا  فرماندهی ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج فارس بر عهده‌ گرفت  - اسپوتنیک ایران
تدارک عملیات ارتش امریکا در خلیج فارس

اکهید مارتین اِف-۳۵ لایتنینگ ۲ پس از اِف-۲۲ پیشرفته‌ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان، که هواپیمای جنگنده چندمنظوره نسل پنجم است با یکدیگر همکاری خواهند داشت. در این راستا برخی جنگنده های آمریکا به منطقه بالتیک و لهستان ارسال شده است. 

جفری لی هریگیان می افزاید: «تمرین F-35 شامل دو بخش است، تمرین مشترک چند ملیتی پدافند هوایی و دفاع موشکی، با حضور امریکا، ایتالیا، کرواسی و اسلوونی بزرگ می شود. این تمرینات برای اولین بار برای ما این امکان این را فراهم می کند  تا در اروپا از یک پدافند هوایی و موشکی جامع استفاده کنیم و این یک موفقیت بزرگ است.»  

همچنین او در خصوص بخش دوم عملیات  گفت: «در عملیات دوم از جنگنده ها F-15E و F-35 از پایگاه شپانگدالم استفاده خواهد شد، در این عملیات کشورهای آلمان، پولند، استونی، لتونی و لیتوانی اشتراک خواهند داشت.»

گفتنی است، ارزش هر جنگنده اِف-۳۵ بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала