تدارک عملیات ارتش امریکا در خلیج فارس

© AP Photo / Mass Communication Specialist 1st Class Blake Midnight/U.S. Navyبریتانیا فرماندهی ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج فارس بر عهده‌ گرفت
بریتانیا  فرماندهی ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج فارس بر عهده‌ گرفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا عملیات جنگی بین المللی تحت عنوان "نگهبان" با هدف تأمین امنیت راه های آبی در منطقه خاورمیانه را تدارک می بیند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش امریکا اعلام شده است.

تدارک عملیات نظامی آمریکا در خلیج فارس در شرایط توقیف دیروز  یک نفتکش بریتانیایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به خاطر نقض موازین بین المللی انجام می شود.دیرتر اطلاع حاصل شد که ریچارد اسپنسر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده اعزام کروه نظامی به عربستان سعودی برای دفاع از منافع امریکا در منطقه خاورمیانه را به تصویب رسانده است.

در بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته می شود عملیات جنگی بین المللی تحت عنوان "نگهبان" "با توجه به حوادث اخیر در منطقه خلیج فارس برای تقویت نظارت و امنیت در راه های آبی کلیدی در خاورمیانه و تامین آزادی کشتیرانی انجام می گردد".

هدف این عملیات "مساعدت به ثبات در دریا، تامین عبور بی خطر و کاهش تنش در سراسر خلیج فارس، تنگه هرمز، تنگه باب المندب و دریای عمان است".

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا اعلام می کند که ایالات متحده اقدامات خود در چارچوب عملیات "نگهبان" را با متحدانش هماهنگ خواهد کرد تا "آزادی کشتیرانی در منطقه تامین شده و از راه های دریایی دارای اهمیت حیاتی دفاع شود".

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم کرد. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала