رئیس جمهور آمریکا چین را به عهدشکنی متهم کرد

© REUTERS / Carlos Barriaرئیس جمهور آمریکا چین را به عهدشکنی متهم کرد
رئیس جمهور آمریکا چین را به عهدشکنی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا چین را به عهدشکنی در مذاکرات تجاری دو کشور متهم کرد.

چین تسلیم آمریکا نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
چین تسلیم آمریکا نخواهد شد
به گزارش اسپوتنیک ، دونالد ترامپ گفت: آنها در مذاکرت تجاری عهدشکنی کردند و نباید این کار را می‌کردند و حالا باید هزینه اش را بپردازند و ما هزینه تعرفه را افزایش می‌دهیم و هیچگاه عقب نشینی نمی‌کنیم.
رئیس‌جمهور امریکا همچنین مدعی شد تا زمانی که چین فریب دادن کارگران امریکایی را متوقف نکند، از مخالفتش با چین دست نخواهد کشید و در این صورت با آنها تجارت نخواهد کرد.
چند روز پیش برخی منابع خبری چین از لغو مذاکرات تجاری چین و امریکا که قرار بود این هفته در واشنگتن برگزار شود، در پی افزایش تعرفه بر روی برخی کالا‌های وارداتی امریکا از چین خبر دادند.
رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد قصد دارد روز جمعه، تعرفه بر روی کالا‌های چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 درصد به 25 درصد افزایش دهد. او افزود دیگر کالا‌های چینی نیز قرار است مشمول تعرفه شوند.
ترامپ پیش از این در توئیتر خود نوشته بود: «چین به ما اطلاع داد که آنها در حال آمدن به آمریکا هستند تا توافقی را صورت دهند. اما من بابت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری که سالانه به صورت تعرفه، خزانه‌های آمریکا را پر می‌کند خوشحال هستم، برای آمریکا عالیست، اما برای چین خوب نیست.»
ترامپ در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «دلیل عقب نشینی چین و مذاکرات مجدد نافرجام درباره توافق تجاری این است که آن‌ها صادقانه امید دارند که بتوانند با جو بایدن یا یکی از دموکرات‌های بسیار ضعیف مذاکره کنند و در نتیجه به غارت آمریکا (۵۰۰ میلیارد دلار در سال) برای سال‌های آتی ادامه دهند.»
چند روز پیش برخی منابع خبری چین از لغو مذاکرات تجاری چین و آمریکا که قرار بود این هفته در واشنگتن برگزار شود، در پی افزایش تعرفه برخی کالا‌های وارداتی آمریکا از چین خبر داده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала