تحریم های آمریکا برای تضعیف برجام

© Depositphotos.com / Tiantanتحریم های آمریکا برای تضعیف برجام
تحریم های آمریکا برای تضعیف برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیونر اتحادیه اروپا از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، اتحادیه اروپا روز 2 ماه مه ضمن تکرار تعهدات لفظی خود در زمینه پایبندی به مفاد «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، همراهی این کشور با مواضع آمریکا علیه ایران را نیز مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد که عدم تمدید معافیت‌ها توسط آمریکا اجرای برجام را تضعیف می‌کند.

میگوئل آریاس کانت، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور اقدامات جوی و انرژی در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر انرژی آمریکا از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران انتقاد کرد.او گفت: «فکر می‌کنیم اعلامیه آمریکا درباره عدم تمدید معافیت‌های نفتی اجرای برجام را تضعیف می‌کند. این توافق یکی از ارکان کلیدی معماری منع اشاعه است که به تأیید شورای امنیت رسیده و از اهمیت حیاتی برای امنیت منطقه و دنیا برخوردار است.در خصوص تحریم‌های ایران، ما درباره دفاع از ارزش‌های حقوق بشری در همه جا اشتراک‌نظر داریم، اما در خصوص معافیت‌های نفتی موضع اتحادیه اروپا اندکی با آمریکا فرق داد».

اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام وعده داد با حفظ مزایای اقتصادی برای ایران، این توافق را حفظ کند. بروکسل تا کنون در سطح سیاسی با خروج آمریکا از برجام مخالفت کرده، اما تا کنون در عملی کردن این وعده‌ه ناکام مانده است.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا هم گفت امیدوار است هیچ کشور اروپایی از ایران و روشی که این کشور با مردمانش رفتار می‌کند حمایت نکند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала