تشکیل کمیته ضد تحریم در مجلس شورای اسلامی ایران

© Sputnik / Sihva Abshenassتشکیل کمیته ضد تحریم در مجلس شورای اسلامی ایران
تشکیل کمیته ضد تحریم در مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران از تشکیل کمیته ضد تحریم در مجلس خبر داد.

عبداللهیان: نفت ایران در جهان جایگزین ندارد - اسپوتنیک ایران
عبداللهیان: نفت ایران در جهان جایگزین ندارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا ادعا دارد که فروش نفت ایران را به صفر می‌رساند که ما نیز متقابلاً کمیته ضدتحریم را تشکیل دادیم و رصد می‌کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، محمدرضا پورابراهیمی امروز در نخستین همایش ملی و نمایشگاه رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهاد‌های اجتماعی در کرمان با بیان اینکه ایران در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد بر ضرورت "شکل گیری ساختار جدید اقتصادی متناسب با جنگ اقتصادی، تاکید کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت یکی از موضوعات مهم در اقتصاد کشور بحث صادرات غیرنفتی است.
وی با ابراز اینکه وزارت امور خارجه خاکریز اول اقتصاد کشور است اضافه کرد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام کشورها باید کارشناس اقتصادی باشد که بتواند زمینه تجارت را فراهم کند.
پورابراهیمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها آرزوی براندازی جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد گفت: به‌فضل الهی اصلاح ساختار اقتصادی کشور متناسب با جنگ اقتصادی در دستور کار است.
کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درماه مه سال 2018 از برجام خارج شد. به دنبال آن وی احیای تحریم های گذشته و وضع تحریم های مکمل علیه ایران را اعلام کرد و افزود کشورهایی که با ایران به همکاری تجاری ادامه بدهند نیز شامل تحریم خواهند شد. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران 7 اوت سال 2018 اجرایی شد. واشنگتن اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و از خریداران نفت ایران خواست از اینکار خودداری ورزند. روز 5 نوامبر تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران اجرایی شد. واشنگتن در خصوص کشورهای چین،هند،ایتالیا،یونان،ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت های موقت از تحریم نفتی اعلام کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала