بازتاب پوشش متفاوت ملانیا و ایوانکا ترامپ در جمع سعودی ها و کاتولیک های روم (عکس)

© REUTERS / Alessandra TarantinoMelania Trump-Ivanka Trump-Papa Francis
Melania Trump-Ivanka Trump-Papa Francis - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حجاب ملانیا و ایوانکا ترامپ در زمان دیدار با پاپ، بحث های زیادی فضای مجازی در بر داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ و هیات همراه منجمله ملانیا همسر و ایوانکا دختر ترامپ پس از سفر به عربستان و اسرائیل، به واتیکان رفته و با پاپ کاتولیک های جهان دیدار کرد. موضوعی که در این سفر مورد توجه کاربران قرار گرفت، پوشش حجاب همسر و دختر ترامپ در دیدار با پاپ فرانسیس بود.

یاد آور می شویم که ملانیا و ایوانکا ترامپ حتی در سفر به عربستان سعودی نیز حجاب نداشتند. گفته می شود در عربستان سعودی حجاب برای بانوان اجباری است ولی هیات های خارجی از این قاعده مستثنا هستند.

 

یکی از سوالاتی که ذهن کاربران را مشغول کرده است این است که چرا همه در واتیکان سیاه پوش شده است. کاربری در این رابطه می نوسید: "این که ملانیا و ایوانکا ترامپ چرا در عربستان حجاب بر سر نکردند و در واتیکان پوششی بر سر خود داشتند، سوال برانگیز شد. اگرچه زنان در عربستان باید پوشش اسلامی داشته باشند اما هیات‌های خارجی می‌توانند از این امر معاف باشند و بسیاری از آن‌ها بدون چنین پوششی در دیدار با مقا‌م‌های دولتی و نه مذهبی ظاهر می‌شوند."

کاربر دیگری با توضبح این موضوع نوشته است:
"واتیکان در مورد پوشش زنان و مردان به ‌خصوص هنگام دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان مقررات سفت و سختی دارد، اگر چه این مقررات در زمان پاپ فرانسیس راحت ‌تر شده و به شدت قبل اعمال نمی‌شوند. طبق رسومی که از قدیم مرسوم بوده، زنانی که به دیدار پاپ می‌روند باید لباس سیاه بر تن داشته باشند. لباس آن‌ها باید کاملاً پوشیده باشد و باید روسری یا شالی توری یا ابریشمی بر سر و شانه داشته باشند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала