ایران Sputnik
یکاترینبورگ
به یکاترینبورگ، گنجینه اورال، مکان برگزاری جام جهانی فوتبال سال2018 خوش آمدید
سن پیترزبورگ "دریچه روسی به اروپا" خوانده می شود و یکاترینبورگ به عنوان "دریچه روسیه به آسیا" و شهری معروف است که به غنایم سرشار سیبری منتهی می شود‪.


تاریخ یکاترینبورگ در دوره توسعه صنعتی اورال در آغاز قرن 18 شروع شد. در آنزمان در اورال میانه، که سرشار از منابع طبیعی بود، بطور فعال کارخانه های ذوب آهن و مس وجود داشت، که از جمله می توان از کارخانه یکاترینبورگ، بزرگترین کارخانه ذوب آهن روسیه در آنزمان یاد کرد‪.

به تاریخ 18نوامبر سال 1723 در کارخانه ذوب آهن یکاترینبورگ که در کنار دریای ایسیت قرار دارد، تولید آزمایشی "چکش" صورت گرفت. این تاریخ به عنوان روز تاسیس این شهر به ثبت رسیده است‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ میدان مقابل ساختمان ایستگاه قدیمی راه آهن در یکاترینبورگ
©Sputnik/Sergey Pyatakov/ کلیسای الکساندر نفسکی در یکاترینبورگ
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ بنای راستوگووی-خریتونووی در یکاترینبورگ
نخستین معدن طلا در روسیه در همین مناطق در ماه می سال 1745 کشف شد. 100 سال پس از تاسیس شهر در دره طلایی یکاترینبورگ 75 معدن طلا کشف شد‪.

در سال 1831 در حومه این شهر نخستین معدن زمرد کشف شد. معادن زمرد بسیار غنی بودند. تنها در طول 30 سال کار در این معادن 2227 کیلوگرم زمرد استخراج شد. از آنزمان تا کنون علاوه بر معادن طلا و زمرد، در اورال معادن یاقوت، زمرد کبود، الماس و دیگر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و زینتی، کشف شده اند‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ ماکت مجموعه مجسمه ای به افتخار شهاب سنگ های اورال در موزه زمین شناسی اورال، یکاترینبورگ
©Sputnik/Yuriy Somov/ ذرات زمرد مصنوعی، تولید کارخانه جواهرات یکاترینبورگ
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ شمش های طلا - محصول کارخانه فرآوری فلزات رنگین یکاترینبورگ
وجود چنین ثروت غنی در این منطقه تعجب آور نیست، زیرا بر اساس افسانه ها، کوه های اورال که یکاترینبورگ در دامنه های شرقی آن قرار دارد - با توجه به داستان باشقیری، این منطقه کمربند غول افسانه ای است‪.
یکی بود و یکی نبود، یک غول بود که یک کمربند جادویی داشت (به زبان ترک ها "اورال")، که با طلا و سنگهای قیمتی دوخته شده بود. یک روز غول کمربندش را باز کرد و روی زمین گذاشت. این کمربند از حاشیه سرد شمالی تا ساحل جنوبی خزر امتداد یافتت. کوه های اورال بدین شکل به وجود آمدند‪.
هم اکنون یکاترینبورگ پس از مسکو، سن پیترزبورگ، و نووسیبیرسک، چهارمین شهر پرجمعیت روسیه است. جمعیت یکاترینبورگ بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر است‪.

   

جاذبه های گردشگری
در مرکز تاریخی یکاترینبورگ خط سیر گردشگری - خط سرخ،‌ کشیده شده است. این خط به مهمانان شهر کمک می کند تا بطور مستقل از جاذبه های گردشگری دیدن کنند. خط سرخ مجهز به راهنمای صوتی همراه است: در مقابل هر نقطه خط سیر شماره های تماس نوشته شده اند که با تماس با آن ها می توان اطلاعات آن مکان را به زبان های روسی و انگلیسی شنید. خط سرخ از مجسمه لنین در میدان سال 1905 آغاز می شود. در طول این مسیر 35 جاذبه گردشگری قرار دارد که اینک می پردازیم به تعریف درباره بعضی از آنها‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ ‫"روتوندا" در مقابل خانه سواستایانوف در یکاترینبورگ
خیابان ساحلی جوانان کارگر - یکی از قدیمی ترین خیابان های یکاترینبورگ است که در امتداد ساحل سمت راست بندر شهر واقع است. در گذشته خیابان ساحلی دو کیلومتری به سه بخش تقسیم شده بود که قدمت یکی از آنها که به سال 1919 به نام "ژمناستیکی" یاد می شد، هم عمر شهر است: ساخت این خیابان همزمان با ساخت قلعه یکاترینبورگ و کارخانه در سال 1723 آغاز شد‪.

در مسیر خط سرخ جاذبه گردشگری شهری که معماری و نماهای تشریفاتی آن باعث جذابیت می شود، قرار دارد. خانه سواستایانوف. ابتدا این خانه به سبک کلاسیک ساخته شده بود، اما در سال 1866 سبک آن تغییر کرد‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ تئاتر اپرا و باله و مجسمه یعقوب سویردلوف در یکاترینبورگ
©Sputnik/Alexey Filippov/Pavel Lisitsyn/ معبد بر روی خون (کلیسا - بنای یادبود بر روی خون به نام تمام قدیسان که در سرزمین روسیه درخشیدند) در یکاترینبورگ
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خط سرخ تئاتر اپرا و باله یکاترینبورگ است که طی سال های 1912 - 1904 به سبک باروکو وین ساخته شده است‪.

کمی پیشتر در خط سرخ،‌ معبد بر روی خون که در سال 2003 ساخته شد. قبلاً در این محل خانه ایپاتیف که در آن نیکولای دوم و خانواده اش به قتل رسید، قرار داشت که در ماه سپتامبر سال 1977 تخریب شد‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ نمای بندر شهری از بام آسمان خراش "ویسوتسکی" در یکاترینبورگ
©Sputnik/Konstantin Chalabov/ پسربجه بر بام مرکز تجاری "ویسوتسکی" در یکاترینبورگ
©Sputnik/Konstantin Chalabov/ نمای شهر از بام آسمان خراش "ویسوتسکی" در یکاترینبورگ
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ نمای سیرک یکاترینبورگ از محوطه تماشای آسمان خراش "ویسوتسکی" در یکاترینبورگ
علاوه بر مسیر سرخ،‌ راه دیگر تماشای یکاترینبورگ نیز وجود دارد. می توان به پشت بام آسمان خراش "ویسوتسکی" رفت. از ارتفاع 186 متری، یکاترینبورگ گویی در کف دست است: بناهای قدیمی، یادبودهای معماری دوره ساخت گرایی ( که در این شهر یکی از بزرگترین مجموعات جهان حفظ شده است)، بزرگراه های طولانی، پوشش های طلایی روی گنبد های کلیسا ها‪.

   

"یکاترینبورگ آرنا"
به تاریخ 29 سپتامبر سال 2012 یکاترینبورگ رسماً به عنوان شهر میزبان جام جهانی فوتبال 2018 انتخاب شد‪.

مسابقات در استادیوم "مرکزی" که در جریان برگزاری مسابقات "استادیوم یکاترینبورگ" نامیده خواهد شد، برگزار می شوند. این بزرگترین ساختمان ورزشی شهر است که دارای استادیوم فوتبال و مجتمع ورزشی است‪.
این ورزشگاه طی سال های1957 - 1953 ساخته شد و یک بنای تاریخی معماری نئوکلاسیسیسم استالینیستی به شمار می رود‪.
در حال حاضر این ورزشگاه مطابق الزامات فیفا بازسازی می شود. نمادهای تاریخی آن حفظ شده و به بخشی از استادیوم جدید تبدیل خواهند شد‪.

در جریان برگزاری مسابقات گنجایش استادیوم 35 هزار نفر خواهد بود، از جمله 13 هزار صندلی قابل نصب و تاشو. پس از برگزاری جام جهانی آن ها جمع خواهند شد و گنجایش ورزشگاه به 23 هزار تماشاچی کاهش خواهد یافت. مساحت استادیوم 105×68 متر است‪.

به تاریخ های15، 21، 24 و 27 ژوئن در استادیوم "یکاترینبورگ" چهار بازی مرحله گروهی برگزار خواهد شد‪.
جزئیات بیشتر درباره استادیوم

   

چطور به یکاترینبورگ برسیم
با هواپیما: فرودگاه بین المللی یکاترینبورگ "کالسووه" - بزرگترین فرودگاه منطقه است. مدت پرواز از مسکو تا یکاترینبورگ - دو ساعت و نیم‪.

با قطار: از مسکو و سنت پیترزبورگ تا یکاترینبورگ می توان با قطار سفر کرد. مدت سفر از مسکو یک روز و 5 ساعت،‌ از سنت پیترزبورگ - یک روز و 11 ساعت‪.