دردسر شادی سیاسی دو بازیکن تیم ملی سوئیس+عکس

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر دردسر شادی سیاسی دو بازیکن تیم ملی سوئیس
دردسر شادی سیاسی دو بازیکن تیم ملی سوئیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون جهانی فوتبال برای تخلفات دو بازیکن تیم ملی سوئیس در بازی مقابل صربستان ، پرونده تشکیل داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیفا ، شادی‌های پس از گل سیاسی گرانیت ژاکا و ژردان شکیری، دو بازیکن تیم ملی سوئیس در بازی تیم‌شان مقابل صربستان که با پیروزی ۲ بر یک به نفع سوئیس به اتمام رسید، فیفا را برآن داشته است که به حرکت این دو بازیکن که هر دو متولد کشورهای زیر مجموعه یوگسلاوی سابق هستند، رسیدگی نماید.
ژاکا اصالتاً اهل آلبانی است ، او پس از زدن گل تساوی تیمش به صرب‌ها دست‌هایش را به شکل بال‌های عقابی که روی پرچم آلبانی نقش بسته کنار هم قرار داد و به نوعی با زخم زدن به حریف جشن شادی پس از گل گرفت. تخلف شکیری در خصوص دخالت دادن مسائل سیاسی به فوتبال حتی واضح‌تر از هم‌تیمی‌اش بود. او نه تنها پس از زدن گل برتری تیمش در آخرین دقیقه بازی شادی پس از گل ژارکا را تکرار کرد بلکه با کفش‌هایی که پشت یکی از آنها پرچم زادگاهش کوزوو و پشت یکی دیگر پرچم سوئیس نقش بسته بود به میدان رفت.


آلبانی و کوزوو دو کشوری هستند که سال‌های برای استقلال از صربستان تلاش کردند هرچند برخلاف صرب‌ها هنوز استقلال کوزوو که 10 سال پیش اعلام شد به رسمیت نشناخته‌اند. کوزوو که صربستان هنوز آن را بخشی از خاک خود می‌داند، 1.8 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر آنها آلبانیایی‌تبار هستند و والدین شکیری هم جزو آنها بوده‌اند.
ژاکا و شکیری اینکه شادی پس از گل آنها سیاسی بوده است را تکذیب می کنند، اگرچه ژاکا اعتراف کرده که هنگام این بازی به رگ و ریشه‌اش فکر می‌کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала