تقاضای بریتانیا برای بایکوت جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر تقاضای بریتانیا برای بایکوت جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸
تقاضای بریتانیا برای بایکوت جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات بریتانیا با آمریکا و متحدین خود در اروپا امکان بایکوت کردن جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه را بحث و بررسی کردند.

دلیل آن مسمومیت کارمند سابق آژانس اطلاعات کل سرگی اسکریپال و دخترش بود. به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز و با استناد به منابعی در سازمان اطلاعات، ممکن است سیاست مداران و مقامات رسمی لهستان، استرالیا و ژاپن از این تصمیم حمایت کنند.
ویاچسلاو کولوسکوف رئیس فدراسیون فوتبال روسیه در این خصوص گفت که بریتانیا از سال ۲۰۱۰ وقتی فیفا کشور روسیه را از بین انگلیس، اسپانیا-پرتغال و بلژیک —هلند برای جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب کرد بسیار مشکوک رفتار می کند.
کولوسکوف گفت:« آنها در انتخابات جام جهانی ۲۰۱۸ شکست خوردند و فقط دو رای بدست آورده و آزرده خاطر شدند. بلافاصله کارهای عجیب و غریب هم شروع شد. آنها ابتدا روسیه را به رشوه دادن محکوم کردند و سپس اتهامات جدیدی را هر ماه به میان آوردند.»
این مقام تصور می کند که انگلیس بدین ترتیب سعی دارد جام جهانی را از روسیه گرفته یا اینکه تاحد امکان افراد بیشتری را از آن دور کند.

مسابقات جام جهانی فوتبال از روز 14 ژوئن تا 15 ژوئیه 2018 در 12 استادیوم در 11 شهر روسیه از جمله مسکو، کالینین گراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود ، سامارا، سارانسک، روستوف نا دونو، سوچی و یکاترینبورگ برگزار خواهد شد. در چارچوب مسابقات جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین رویارویی خود در روز 15 ژوئن در سن پترزبورگ در مقابل مراکش بازی خواهد نمود. سپس تیم ملی ایران در تاریخ 20 ژوئن در شهر کازان با تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی خواهد کرد. در نهایت در تاریخ 25 ژوئن، بازی نهایی ایران در مقابل پرتغال در مرحله نخست جام جهانی 2018 روسیه در سارانسک برگزار می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала