واکنش سازمان ملل به حملات هوایی آمریکا به سوریه و کشته شدن غیر نظامیان

© AP Photo / Ariel Schalitواکنش سازمان ملل به حمله هوایی آمریکا به سوریه و کشته شدن غیر نظامیان
واکنش سازمان ملل به حمله هوایی آمریکا به سوریه و کشته شدن غیر نظامیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
سازمان ملل درباره حملات هوایی آمریکا به سوریه و کشته شدن غیر نظامیان اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فرحان حق، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل گفت: ارتش باید در قبال اقداماتی که منجر به مرگ غیرنظامیان می شود، پاسخگو باشد.
وی در خصوص انتشار مقاله نیویورک تایمز در مورد حملات هوایی آمریکا در سوریه که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، افزود: ما بر لزوم مسئولیت در قبال تمامی اقداماتی که منجر به مرگ غیرنظامیان می شود، تأکید می کنیم.
ادلب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
دو نظامی سوریه بر اثر گلوله باران خمپاره‌ای مجروح شدند
همانطور که نیویورک تایمز می نویسد؛ ما به حملاتی اشاره می کنیم که هواپیماهای آمریکایی در 18 مارس 2019 در منطقه شهر باغوز سوریه انجام دادند. به نوشته این روزنامه، ابتدا جنگنده F-15E یک بمب 500 پوندی را روی جمعیت پرتاب کرد، سپس بمب دیگری به وزن دو هزار پوند و سپس یک بمب سوم. یک سرباز ناشناس به این روزنامه گفت: مرکز عملیات هوایی متحد در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در قطر "با ناباوری و حیرت‌زده" آنچه را که اتفاق می‌افتد تماشا می‌کرد و پهپاد از حملات به طور زنده تصویربرداری کرد.
این حمله یکی از بزرگترین حملات از نظر تعداد تلفات غیرنظامیان در کل دوره جنگ علیه "دولت اسلامی" (ممنوعه در روسیه) حداقل 70 نفر - بود. در عین حال، ارتش آمریکا هرگز به طور رسمی این موضوع را به رسمیت نشناخت و تحقیقی در مورد این حادثه انجام نداد.
یک افسر نیروی هوایی اعتراف کرد که جنایت جنگی رخ داده است، اما به گفته این روزنامه، تقریبا در هر مرحله ارتش اقداماتی را برای پنهان کردن ضربه فاجعه بار انجام می دهد. کم اهمیت جلوه دادن تعداد کشته ها و مخفی نگه داشتن گزارش ها. علاوه بر این، محل اصابت بمب با زمین تسطیح شد و حتی به مدیریت ارشد این حادثه نیز اطلاع داده نشد.
پس از آنکه، نیویورک تایمز یافته های خود را به فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) ارسال کرد، برای اولین بار اذعان کردند که این حملات واقعاً انجام شده است، اما آنها را موجه خواند. گفته می شود در میان کشته شدگان، 16 ستیزه جو و چهار غیرنظامی دیده شده اند و در مورد سایر قربانیان، مشخص نیست که آیا آنها غیرنظامی بوده اند، به این دلیل که زنان و کودکان داعش گاهی اوقات اسلحه به دست می گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала