پسر قذافی برای انتخابات ریاست جمهوری درخواست داد

© AFP 2023 / Mahmud Turkia پسر قذافی برای انتخابات ریاست جمهوری درخواست داد
پسر قذافی برای انتخابات ریاست جمهوری درخواست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
پسر معمر قذافی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری درخواست داد.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش اسپوتنیک، سیف الاسلام، پسر معمر قذافی، رهبر سابق لیبی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور درخواست داد. این خبر را شبکه تلویزیونی لیبی الاحرار روز یکشنبه اعلام کرد.
به گفته این شبکه تلویزیونی، سیف الاسلام تقاضای شرکت به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را به کمیسیون منطقه ای انتخابات شهرستان صبحا واقع در جنوب کشور ارائه کرد.
پسر قذافی گفت که می خواهد یکپارچگی لیبی را بازگرداند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
پسر قذافی گفت که می خواهد یکپارچگی لیبی را بازگرداند
در بهار 2020، نمایندگان پسر رهبر سابق جماهیریه لیبی اعلام کردند که سیف الاسلام قذافی 49 ساله قصد دارد به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی لیبی نامزد شود.
مجمع گفتگوی سیاسی لیبی تحت حمایت سازمان ملل در اوایل فوریه در ژنو یک شاخه اجرایی انتقالی لیبی را انتخاب کرد که این کشور را تا انتخابات عمومی که قرار است در 24 دسامبر برگزار می شود رهبری کند. رئیس جدید شورای ریاست جمهوری پس از رای گیری در لیست ها به عنوان سفیر سابق حزب کمونیست لیبی در یونان، محمد منفی انتخاب شد. عبدالحمید دبیبه، تاجر و سیاستمدار لیبیایی به عنوان رئیس دولت انتقالی انتخاب شد.
پس از سرنگونی رژیم قذافی در سال 2011، تعقیب واقعی او و نزدیکانش آغاز شد. شورشیان قذافی و همچنین پسرش معتصم را کشتند. خمیس ​​پسر قذافی در بمباران طرابلس کشته شد. یکی دیگر از پسران قذافی، سیف الاسلام، یکی از وفادارترین یاران پدرش، اسیر شد. او تا ژوئیه 2017 در زندانی در لیبی به سر می برد. دادستان دیوان کیفری بین المللی پس از انتشار خبر آزادی سیف الاسلام قذافی بار دیگر خواستار بازداشت وی شد. او مشمول حکم بازداشتی است که در سال 2011 توسط دیوان کیفری بین‌المللی صادر شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала