معرفی چهار مورد از مفید ترین میوه های خشک

© Fotolia / Quanthemمعرفی چهار مورد از مفید ترین میوه های خشک
معرفی چهار مورد از مفید ترین میوه های خشک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
یک متخصص تغذیه در گفتگو با اسپوتنیک، چهار مورد از مفید ترین میوه‌های خشک را شناسایی و ویژگی‌های آنها را شرح داد.
به گزارش اسپوتنیک، لودمیلا میکیتیوک، متخصص تغذیه گفت: رایج‌ترین و سالم‌ترین میوه‌های خشک کشمش، زردآلو خشک، خرما و آلو هستند. آنها بسیار مغذی و  سه برابر بیشتر از میوه‌های تازه فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند. این میوه های خشک می‌تواند درصد بیشتری از مقدار توصیه شده روزانه را برآورده کنند.
 سرطان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
تأثیر میوه و سبزیجات بر پیشرفت سرطان
وی ادامه داد: این خوراکی ها حاوی مقدار زیادی پلی فنول هستند که آنتی اکسیدان های قوی هستند.
میکیتیوک ادامه داد: کشمش حاوی مقدار زیادی پتاسیم و ویتامین های گروه B است که به همین دلیل قادر به کاهش فشار خون و همچنین کاهش التهاب در بدن است. آلو یک ملین طبیعی است و همچنین سرشار از پتاسیم و فیبر است و ویتامین های A و K و پیشگیری کننده خوبی از بیماری های قلبی عروقی است و به لطف غلظت بالای بوآ به مبارزه با پوکی استخوان کمک می کند.
این متخصص تغذیه افزود: خرما سرشار از آهن، پتاسیم، فیبر است. آنها در میان آنتی اکسیدان ها پیشرو هستند که به کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند و در ماه های آخر بارداری به انبساط دهانه رحم کمک می کند.
وی افزود: زردآلو خشک برای پیشگیری از بیماری های چشمی مفید است. سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین های A و C است. می تواند 47 درصد از ارزش روزانه ویتامین A را تامین کند که برای پوست و چشم ما مفید است.
میکیتیوک یادآوری کرد که میوه‌های خشک کل محتوای کالری کل میوه را ذخیره می‌کنند، بنابراین نظارت بر مقدار مصرفی مهم است، در غیر این صورت می‌توانید به راحتی با یک خوراکی سالم وزن اضافه کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала