گروسی: نظارت بر فعالیت های ایران همچون پرواز در آسمان ابری است

© AP Photo / Ronald Zakرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
رئیس آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: بازرسان ما با دشواری اطلاعات فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران را دریافت می‌ کنند.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل ماریانو گروسی رئیس آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی، که در بیست‌ و ششمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در شهر گلاسکو اسکاتلند حضور دارد، در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در رابطه با فعالیت‌ های هسته ای ایران گفت: نظارت و تائید فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران مانند پرواز در آسمان ابری است و بازرسان با دشواری اطلاعات دریافت می‌ کنند.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
ابراز تمایل مدیر کل آژانس بین المللی اتمی برای دیدار با رئیسی
رئیس آژانس بین‌ المللی اتمی، با تاکید بر ضرورت حل این مسئله ابراز امیدواری کرد که برای حل این مسئله در آینده نزدیک با مقامات ارشد ایران دیدار کند.
آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی از فوریه قادر به دسترسی به فیلم‌ های نظارتی سایت‌ های هسته‌ ای ایران یا مانیتورهای آنلاین غن ی‌سازی و مهرهای الکترونیکی نبوده است.
گروسی با اشاره بع توافق وی با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در زمینه نصب تجهیزات لازم برای پیگیری فعالیت‌ های هسته‌ ای و تعویض کارت‌ حافظه دوربین‌ های مدار بسته تاسیسات هسته‌ ای در دیدار دوجانبه در ۱۳ سپتامبر در تهران گفت که این اقدامات در آینده نزدیک به انجام خواهد رسید.
کشورهای غربی می ترسند که ایران در حال توسعه مهارت ها و دانش لازم برای ساخت بمب اتمی باشد، هرچند تهران چنین جاه طلبی هایی را رد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала