کشف جدید درباره کرونا: کووید 19 برای شنوایی خطرناک است

© Fotolia / Brian Jackson کشف جدید درباره کرونا: کووید 19 برای شنوایی خطرناک است
 کشف جدید درباره کرونا: کووید 19 برای شنوایی خطرناک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد، ویروس کرونا را با اختلالات شنوایی مرتبط می داند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون علل اختلال شنوایی در بیماران مبتلا به کووید 19 را شناسایی کرده اند. زیرا ویروس کرونا قادر است به سلول های گوش حمله کند، زیرا در گوش گیرنده ACE2 وجود دارد که پروتئین S ویروس کرونا به آنها متصل می شود. مقاله منتشر شده در مجله Communications Medicine درباره تاثیر کرونا بر شنوایی خبر می دهد.
Робот берет анализ на коронавирус в одной из больниц Египта - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
دانشمندان فهرست کامل تری از علائم اولیه کرونا را تهیه کردند
پزشکان ده مورد از علائم شنوایی را در بیماران مبتلا به کووید 19 را گزارش کردند، مانند کم شنوایی، اختلال عملکرد دهلیزی و وزوز گوش را مورد بررسی قرار دادند. محققان بافت گوش داخلی را در بیماران و همچنین در موش ها تجزیه و تحلیل کردند تا رابطه علت و معلولی بین کووید 19 و اختلال شنوایی را شناسایی کنند. برای شبیه‌سازی سیر عفونت گوش در بیماران، سلول‌های سیستم شنوایی داخلی از سلول‌های بنیادی در بیماران مورد مطالعه قرار گرفت.
مشخص شد که بافت گوش داخلی یک فرد بالغ، دارای سلول‌های مویی و سلول‌های شوان در دهلیزی و سمعک انسان‌ها نیز می‌توانند به ویروس کووید آلوده شوند.
زیرا گیرنده‌هایی روی سطح سلول‌ها هستند که پروتئین S ویروس کرونا به آن‌ها متصل می‌شود و به سلول های دیگر گوش اجازه می‌دهد تا عفونی شوند.  گیرنده ACE2 هستند که پروتئین S ویروس کرونا به آنها متصل می شود، در سلول‌های ریه و همچنین در سایر اندام‌هایی که می‌توانند تحت تأثیر عفونت کروناویروس قرار گیرند، یافت می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала