تغییر نام فیسبوک به «متا» از امروز

© AP Photo / Francois Mori زاکربرگ
 زاکربرگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2021
اشتراک
مارک زاکربرگ: از 28 اکتبر، نام شرکت «فیسبوک» به نام «متا» تغییر می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک در رونمایی آنلاین اعلام کرد که از 28 اکتبر، نام شرکت «فیسبوک» به نام «متا» تغییر می کند.
وی در ادامه افزود: « برای ما، متاورس اول خواهد بود، نه فیس بوک . این بدان معنی است که با گذشت زمان برای استفاده از سایر خدمات ما به فیس بوک نیازی نخواهیم داشت».
گفتنی است تغییر نام برند احتمالاً سبب می‌شود اپ فیس بوک به یکی از محصولات شرکت مادری تبدیل شود که بر گروهی از برنامه‌ها مانند اینستاگرام، واتس اپ، اوکلوس و غیره نیز نظارت می‌کند.
این در حالی است که تغییر نام شرکت احتمالاً فعالیت‌های آینده‌نگرانه این شرکت تحت نظارت زاکربرگ را از بخش‌های دیگر فیس بوک که با تحقیقات وسیع و فشارهای سیاستمداران روبرو است جدا می‌کند.
حذف اپلیکیشن قرآن مجید از فروشگاه اپ استور چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
حذف اپلیکیشن قرآن مجید از اپ استور چین
 در این اواخر فرانسیس هوگن یک کارمند سابق این شرکت اسناد داخلی وسیعی از آن را فاش کرد. او در کنگره نیز علیه فیس بوک شهادت داد و اعلام کرد این شرکت از آسیب ذهنی اینستاگرام به کاربران نوجوان آگاه بوده است. در این میان اعتماد مردم به شیوه‌های کسب و کار فیس بوک کاهش یافته و رگولاتورهای آنتی تراست در آمریکا و اروپا نیز سعی دارند این شرکت را تجزیه کنند.
اقدام برای تغییر برند همچنین منعکس کننده تمرکز فیس بوک به ساخت متاورس است؛ دنیای آنلاینی که در آن افراد می‌توانند از دستگاههای مختلف برای حرکت و ارتباط در یک محیط مجازی استفاده کنند.
فیس بوک در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری سنگینی کرده و قصد دارد حدود سه میلیارد کاربر خود را از طریق دستگاهها و اپلکیشنهای متعدد وصل کنند. این شرکت برای کمک به ساخت متاورس، قصد دارد ۱۰ هزار شغل در اتحادیه اروپا در پنج سال آینده ایجاد کند.
زاکربرگ از ژوییه درباره متاورس صحبت کرده است. به این کلمه که نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی بکار برده شد، توسط شرکتهای فناوری دیگر مانند مایکروسافت هم اشاره شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала