لهستان ۱۰ هزار مامور به مرز خود با بلاروس می فرستد

© REUTERS / Kacper Pempelلهستان ۱۰ هزار مامور به مرز خود با بلاروس می فرستد
لهستان ۱۰ هزار مامور به مرز خود با بلاروس می فرستد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
وزیر دفاع لهستان روز دوشنبه اظهار کرد که این کشور تعداد سربازان خود در مرز بلاروس را به حدود ۱۰ هزار نفر افزایش می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، روزانه صدها نفر اتباع کشورهای عمدتاً خاورمیانه و آفریقا به صورت غیرقانونی سعی بر عبور از مرز لهستان را دارند و این کشور با نادیده گرفتن انتقادات وارده به خود مبنی بر رفتار غیرانسانی با مهاجران، تدابیر امنیتی در منطقه را به شدت افزایش داده است.
مهاجران غیرقانونی به مرز لهستان حمله کردند+ ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
مهاجران غیرقانونی به مرز لهستان حمله کردند+ ویدئو
ماریوش بلاشچاک وزیر دفاع لهستان در توییتر خود نوشت: ما ۲۵۰۰ نفر به سربازان کمک کننده به گارد مرزی اضافه می‌کنیم؛ به زودی، حدود ۱۰ هزار سرباز از لشکرهای ۱۲ ، ۱۶ و ۱۸، ناظر امنیت مرزها خواهند بود.
گارد مرزی گفت که در تعطیلات آخر هفته، گروه‌های تقریباً ۶۰ یا ۷۰ نفره مهاجران دو بار تلاش کردند تا به زور از مرز عبور کنند و دو سرباز لهستانی مجروح شدند.
آنا میشالسکا سخنگوی گارد مرزی در یک کنفرانس خبری گفت: در این حوادث، دو سرباز لهستانی در بیمارستان بستری شدند، یکی از آنها با سنگ در ناحیه صورت و دیگری با شاخه درخت ضربه خوردند. هیچ خطری این افراد را تهدید نمی‌کند و آن‌ها از بیمارستان مرخص شده‌اند.
کمیسیون اروپا و ورشو پایتخت لهستان، می‌گویند جریان مهاجران توسط بلاروس تنظیم شده است تا به اتحادیه اروپا، به دلیل تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال کرده است، فشار بیاورد. بلاروس این موضوع را رد کرده است.
لهستان در منطقه اعلام وضعیت اضطراری کرده است و قرار است در مرز خود دیواری بسازد.
پارلمان لهستان همچنین قانونی را به تصویب رسانده است که به گفته مدافعان حقوق بشر، هدف آن پس راندن مهاجران از مرزهای این کشور است، اقدامی ناقض تعهدات این کشور بر اساس قوانین بین‌المللی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала