استقبال طالبان از اظهارات رئیس جمهور روسیه

© Photo / IRNAاستقبال طالبان از اظهارات رئیس جمهور روسیه
استقبال طالبان از اظهارات رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان (ممنوعه در روسیه) از اظهارات رئیس جمهور روسیه مبنی بر احتمال خروج این گروه از فهرست سازمان های تروریستی، استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان (ممنوعه در روسیه) اعلام کرد که از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد امکان حذف این گروه از فهرست سازمان های تروریستی استقبال می کنند.
پوتین: عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2021
پوتین: نباید برای به رسمیت شناختن طالبان عجله کرد
بلخی در همین رابطه با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان از اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور فدراسیون روسیه مبنی بر حذف نام رهبران گروه طالبان از فهرست سیاه استقبال می‌کند.
وی در ادامه نوشت: همانطور که فصل جنگ به پایان رسیده است، کشورهای جهان نیز باید تغییر مثبتی در رابطه و رویکرد خود در قبال افغانستان ایجاد کنند. ما به دنبال روابط مثبت با جامعه بین المللی بر اساس اصل رابطه متقابل هستیم.
پیش از این رئیس جمهور روسیه در نشست باشگاه «والدای» طی سخنانی درباره احتمال به رسمیت شناختن طالبان گفته بود: به نظرم می‌رسد به این مرحله (به رسمیت شناختن طالبان) نزدیک می‌شویم و تاکید کرد که موضع مسکو، حرکت در این مسیر خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала