بنیاد گیتس 120 میلیون دلار برای ارسال قرص ضد کرونا به کشورهای فقیر تخصیص می دهد

© AP Photo / Elaine Thompsonبنیاد گیتس 120 میلیون دلار برای ارسال قرص ضد کرونا به کشورهای فقیر تخصیص می دهد
بنیاد گیتس 120 میلیون دلار برای ارسال قرص ضد کرونا به کشورهای فقیر تخصیص می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
بنیاد خیریه تحت رهبری بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و ملیندا، همسر سابقش مبلغ 120 میلیون دلار برای به انتقال سریع قرص های مخصوص درمان کووید -19 ساخت شرکت داروسازی آمریکایی Merck & Co به کشورهای کم درآمد تخصیص می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این شرکت اخیراً درخواستی را به سازمان غذا و دارو، نهاد نظارتی وابسته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده  آمریکا برای تأیید استفاده از داروهای خود برای درمان کرونا ارسال کرده است. اعلام شده بنیاد گیتس قصد دارد با همکاری شرکای خود  از تلاش برای تهیه و تولید دارو های مشابه حمایت مالی کند.
ورود محموله جدید واکسن کرونا به ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
ورود محموله جدید واکسن کرونا به ایران
ملیندا گیتس گفت: "برای غلبه بر همه گیری کزونا باید اطمینان حاصل کنیم که همه، صرف نظر از جایی که زندگی می کنند، به داروهای نجات بخش دسترسی دارند. با این حال واقعیت ناعادلانه این است که کشورهای کم درآمد به دریافت همه چیز از تجهیزات حفاظتی شخصی گرفته تا واکسن نیاز دارند".
وی از سازمان ها و دیگر دولت ها خواست تا از الگوی بنیاد گیتس پیروی کنند.
شرکت  Merck & Co 11اکتبر از تنظیم کننده اجازه خواست تا از قرص های خود در موارد اضطراری برای درمان کووید 19 در دوره خفیف تا متوسط ​​آن در بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به این بیماری به شکل شدید استفاده کند. به گفته کارشناسان ممکن است روند تایید و ثبت  این دارو چند هفته طول بکشد.
شرکت Merck & Co گفته است که استفاده از داروی ساخت این شرکت می تواند خطر بستری شدن افراد مبتلا در بیمارستان را تا 50 درصد کاهش دهد و در این رابطه  به نتایج مطالعات بینابینی با شرکت 775 نفر از مبتلایان  به انواع خفیف تا متوسط کرونا ​​استناد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала