گروسی: خواستار دیدار با وزیر خارجه ایران هستم

© AP Photo / Ronald Zakرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، که علاقمند برای دیدار با وزیر امور خارجه ایران برای بحث در خصوص نظارت این سازمان در ایران، است.
به گزارش اسپوتنیک به نقلل از فایننشال تایمز، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی، بیان داشت: نیاز است تا با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای بحث در خصوص آنچه پیشنهادات به منظور تقویت برنامه نظارت شکننده این نهاد در ایران خوانده شده، دیدار و گفتگو شود.
فرانسه خوستار اتمام نقض برجام از سوی ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
فرانسه خوستار اتمام نقض برجام از سوی ایران شد
وی افزود: من هنوز نتوانسته‌ ام با وزیر خارجه جدید ایران صحبت کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این امر ضروری است. بدون آن، ما نمی‌ توانیم یکدیگر را درک کنیم. 
گروسی همچنین به‌ رغم تایید صلح‌ آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌ های متعدد ارائه شده از سوی نهاد تحت نظارت وی، گفت ایران چند ماه با داشتن مواد کافی برای سلاح اتمی فاصله دارد، اما افزود که فکر نمی‌ کند تهران به دنبال آن باشد. 
وی با این ادعا که زمان به اصطلاح گریز هسته‌ ای به طور مداوم در حال کاهش است زیرا ایران اورانیوم بیشتری با سانتریفیوژهای کارآمدتری غنی می‌کند، افزود خواستار آن است که دوربین‌ های فعال در مجتمع تسا کرج مجدد نصب شوند. 
مدیرکل آژانس اتمی در ادامه گفت: این مسئله در خصوص کرج وجود دارد و من روی آن کار می‌ کنم. اقدامات موقت ما  به طور جدی تحت تأثیر قرار گرفته بنابراین کامل نیست. اما بی‌ ارزش هم نیست.
گروسی که پس از دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه در مصاحبه با فایننشال تایمز در خصوص مذاکرات خود با دیپلمات ارشد آمریکا گفت: ما هر دو می‌ خواهیم ازسرگیری مذاکرات وین انجام شود و در حال حاضر قطعی و مشخص نیست که انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала