حذف هشدار کرونایی سفر به ده‌ها کشور از سوی انگلیس

© AP Photo / John Locherحذف هشدار کرونایی سفر به ده‌ها کشور از سوی انگلیس
حذف هشدار کرونایی سفر به ده‌ها کشور از سوی انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
انگلیس هشدار کرونایی سفر به بسیاری از کشورها و از جمله ایران را حذف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده‌های وب سایت اطلاع رسانی دولت انگلیس، در راستای کاهش محدودیت‌های کرونایی و رونق ‌گردشگری هشدار کرونایی درباره سفر به ده‌ها کشور جهان را حذف کرد.
گفتنی است که اینها کشورهایی هستند که در طرح پیشین مسافرتی انگلیس در فهرست مناطق متوسط از نظر خطر ابتلا به کرونا قرار داشتند. تا چندی پیش در فهرست وزارت بهداشت انگلیس، کشورها به سه دسته کم (سبز)، متوسط (زرد) و پر خطر کرونایی (قرمز) تقسیم بندی می‌شدند. اما در روال جدید، فهرست سبز و زرد یکی شده و فقط فهرست قرمز مشتمل بر ۵۴ کشور باقی مانده است. ایران طبق تقسیم بندی جدید در فهرست قرمز قرار ندارد و از دوشنبه آینده هم ۴۷ کشور از فهرست قرمز خارج می‌شوند.
همچنین در سیستم جدید کرونایی، انگلیس مقررات ورود به این کشور را برای مسافرانی که دو نوبت واکسن‌ ضد کرونا زده‌ و از مبدا کشورهای قرمز وارد نمی‌شوند، آسان کرده است. از اواخر ماه جاری میلادی هم التزام مسافران به انجام تست گرانقیمت پی‌سی‌آر در روز دوم به آزمایش ارزان و سریع کرونا تغییر خواهد کرد. به این ترتیب فقط زمانی که نتیجه تست روز دوم مسافری مثبت شود، باید خود را قرنطینه و برای تست پی‌سی‌آر اقدام کند که برای شهروندان انگلیسی رایگان است.
برای شهروندان روسیه، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. با توجه به این واقعیت که لندن واکسن های مورد استفاده در روسیه را به رسمیت نمی شناسد، قبل از سفر به انگلستان، باید آزمایش PCR را انجام دهید و پس از ورود به پادشاهی، 10 روز را در انزوا قرار بگیرند و دو آزمایش PCR را پشت سر بگذراند. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала