شرکت ماسک رکورد جدیدی ثبت کرد

© AFP 2023 / Robin Beckشرکت ماسک رکورد جدیدی ثبت کرد
شرکت ماسک رکورد جدیدی ثبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
شرکت ایلون ماسک رکورد 100 میلیاردی را به ثبت رساند.
به گزارش اسپوتنیک، پس از اعلام سرمایه گذاران موجود برای فروش سهام خود، ارزش گذاری ایلان ماسک در SpaceX به 100 میلیارد دلار رسید. CNBC به نقل از منابع گزارش داده است.
اسپیس ایکس با سرمایه گذاران جدید و موجود توافق کرده است تا سهام را تا 755 میلیون دلار به ازای هر سهم 560 دلار بفروشند. این قرارداد برآورد سرمایه این شرکت فضایی را به 100.3 میلیارد دلار افزایش می دهد. این شرکت در حال حاضر سرمایه جدیدی جذب نکرده است زیرا پیشنهاد خرید مجدد فروش سهام موجود است. این سهام نسبت به برآورد فوریه 74 میلیارد دلار، زمانی که قیمت سهم 419.99 دلار بود، 33 درصد افزایش یافته است.
برآورد رکوردی SpaceX، آن را به یکی از کمیاب ترین شرکت های خصوصی "هکتوکورن" تبدیل می کند - به اصطلاح مشاغل، بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد. SpaceX ماسک در حال حاضر دومین شرکت خصوصی بزرگ در جهان است و تنها پس از Bytedance چین (مالک Tiktok) قرار دارد. ارزش SpaceX طی چند سال گذشته افزایش یافته است زیرا این شرکت میلیاردها دلار برای تأمین بودجه دو پروژه برجسته جمع آوری کرده است: Starship و Starlink.
Starlink برنامه این شرکت برای ایجاد یک شبکه اینترنتی به هم پیوسته برای ارائه اینترنت پرسرعت به مصرف کنندگان در هر نقطه از جهان است. SpaceX در حال حاضر 1740 ماهواره Starlink را به فضا پرتاب کرده است. این شبکه بیش از 100 هزار کاربر در 14 کشور دارد و هزینه خدمات 99 دلار در ماه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала