کاهش قیمت گاز در جهان پس از اظهارات اخیر پوتین

© Sputnik / Alexey Nikolsky  /  مراجعه به بانک تصاویر کاهش قیمت گاز جهان پس از اظهارات اخیر پوتین
کاهش قیمت گاز جهان پس از اظهارات اخیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
اظهارات ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در مورد آمادگی وی برای تثبیت قیمت رو به افزایش انرژی، کاهش شدید قیمت گاز در بازار جهانی را به همراه داشت.
به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب در مقاله منتشره در روزنامه فایننشال تایمز گفته شده است.
رئیس جمهور روسیه تأکید کرده بود که کار قیمت گذاری باید بر مبنای تجاری و با در نظر گرفتن منافع همه طرفین باشد.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
وزیر نفت ایران: تحریم ایران را لغو کنید تا بحران انرژی جهان فروکش کند
روزنامه فایننشال تایمز خاطرنشان می کند: "قیمت گاز در بازار روز چهارشنبه پس از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شدت کاهش یافت که اعلام کرد کشورش آماده است تا قیمت های جهانی انرژی را تثبیت کند چون  بی ثباتی در این زمینه  به شدت مانع فعالیت های صنعتی و باعث افزایش شدید تورم می شود.
بر اساس اطلاعات حاصه در معاملات بورس  ICE Futures ، قیمت های پیش خرید گاز در اروپا ، پس از رسیدن به حداکثر تاریخی 1937 دلار در هزار متر مکعب در روز چهارشنبه ، طی فقط یک روز بیش از 600 دلار پایین آمده و در مقایسه با قیمت روز سه شنبه آن نیز تقریباً ده درصد کاهش یافتند.
قیمت گاز در ماه های اخیر در این نقطه از جهان به شدت افزایش یافته است. در ، قیمت پیش خرید گاز که اوایل ماه اوت در  معاملات در چارچوب شاخص TTF هلند به حدود 515 دلار در هزار متر مکعب رسیده بود، تا پایان ماه گذشته (سپتامبر) تقریباً دو برابر شده بود.
به گفته تحلیلگران ، دلایل متعددی منجر به افزایش قیمت پیش خرید  گاز در اروپا شده که مقدار اندک گاز تاسیسات زیرزمینی ذخیره سازی در اروپا و عرضه محدود از سوی تامین کنندگان عمده  و تقاضای زیاد برای گاز طبیعی مایع در آسیا از جمله آنها است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала