بی فایده بودن روش رایج درمان کرونا مشخص شد

© Photo / IRNAبی فایده بودن روش رایج درمان کرونا مشخص شد
بی فایده بودن روش رایج درمان کرونا مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
جاما: تزریق پلاسما به درمان کووید-19 در بیماران وخیم کمک نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله انجمن پزشکی آمریکا، یک تیم بین المللی از محققان نشان داد که تزریق پلاسمای بازماندگان از کرونا در درمان بیماران وخیم مبتلا به کووید-19 کمکی نمی کند.
بیش از دو هزار نفر مبتلا به عفونت شدید کروناویروس در یک مطالعه بالینی برای اثربخشی یک روش رایج برای درمان کووید-19 شرکت کردند. به مدت سه هفته، دانشمندان مشاهده کردند که آیا شرکت کنندگان در آزمایش که گروه اول که دو واحد پلاسما از اهدا کننده دریافت کرده بودند و گروه کنترل که نیاز به دستگاه وینتلاتور نداشتند زنده خواهند ماند یا خیر.
نحوه برخورد با افرادی که در ایران از زدن واکسن کرونا امتناع می ورزند اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
نحوه برخورد با افرادی که در ایران از زدن واکسن کرونا امتناع می ورزند اعلام شد
این مطالعه پس از آنکه تیم محققان با 99 درصد اطمینان مشخص کردند که پلاسمای بیماران بهبود یافته برای بیماران بدحال فایده ای ندارد، متوقف شد. میزان مرگ و میر در گروه اول 37 درصد و در گروه کنترل - 38 درصد بود.
دانشمندان نتوانسته اند دلیل این امر را مشخص کنند. درک آنگوس، نویسنده این مقاله می گوید: "ما حدس می زنیم که ممکن است علت به خاطر تعداد کم آنتی بادی های با کیفیت بالا در پلاسما و پیشرفت بیش از حد بیماری در بیماران باشد".
در عین حال، این درمان وضعیت 126 بیمار مبتلا به نقص ایمنی را بهبود بخشید - با این حال، به گفته محققان، این نمونه برای نتیجه گیری بسیار کوچک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала