اظهارات خرازی درباره حضور اسرائیل در آذربایجان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoاظهارات خرازی درباره حضور اسرائیل در آذربایجان
اظهارات خرازی درباره حضور اسرائیل در آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
خرازی: بدون شک اسرائیل بدون توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: توسل به بیگانگان برای تأمین امنیت یک کشور راه‌حل منطقی و معقولی نیست؛ زیرا با توجه به انگیزه، اهداف نامشروع و منافع آن‌ها می‌تواند به رقابت نظامی در منطقه، آسیب‌رسانی و حتی ویرانی کشور میزبان بیانجامد. علاوه بر این هرچه نقش نیرو‌های بیگانه افزایش یابد وابستگی کشور پذیرنده بدان عمیق‌تر می‌گردد.
دفتر نمایندگی رهبر ایران در باکو تعطیل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
دفتر نمایندگی رهبر ایران در باکو تعطیل شد
وی افزود: کدام کشور را در منطقه می‌توان یافت که توانسته باشد با حضور نیرو‌های بیگانه در خاکش قدرت نظامی خود را آن‌قدر تقویت کند که دیگر نیازی به نیرو‌های بیگانه نداشته باشد. اگر جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بلامنازع منطقه است به دلیل اتکای به خود و عدم وابستگی به نیرو‌های بیگانه است.
خرازی ادامه داد: ما آزادسازی اراضی آذربایجان که به مدت 30 سال در اشغال بود را می‌ستاییم، البته از ابتدا توصیه ما به حیدر علی‌اف، رئیس‌جمهور فقید آذربایجان این بود که با همکاری‌های لجستیک و آموزشی ایران به تقویت نیرو‌های مسلح کشور بپردازد و اراضی اشغال‌شده را به دست نیرو‌های خود آزاد سازد که متأسفانه از سوی وی پذیرفته نشد و نتیجه آن اتکای بیشتر آذربایجان به قدرت‌های بیگانه و توسل به نیرو‌های خارجی گردید.
وی در پایان گفت: بدون شک اسرائیل بدون توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند که آتش جنگ را در منطقه به دلیل اشتباه استراتژیک دولت فعلی شعله‌ور نماید و این فاجعه‌ای مصیبت‌بار خواهد بود. توصیه ما به مقامات جمهوری آذربایجان این است که توهم خرید امنیت از طریق توسل به نیرو‌های بیگانه را از سر بیرون کنند و بر مردم خود متکی باشند. کشور آذربایجان مردم مبارز و قهرمانی دارد که قادر به حفظ امنیت کشورشان به دست خویش هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала