بازسازی خطوط ارتباطی کره شمالی و کره جنوبی

© REUTERS / Pyeongyang Press Corpsبازسازی خطوط ارتباطی کره شمالی و کره جنوبی
بازسازی خطوط ارتباطی کره شمالی و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
رهبر کره شمالی از راه اندازی دوباره خطوط ارتباطی این کشور با کره جنوبی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نظر دارد که خطوط ارتباطی این کشور با کره جنوبی را بار دیگر راه اندازی کند.
گمانه زنی ها در خصوص تغییر ظاهر رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
گمانه زنی ها در خصوص تغییرات ظاهری رهبر کره شمالی
او این سخنان را به عنوان دبیر کل حزب کارگران کره در چهاردهمین مجمع خلق کره عنوان کرد و در این ارتباط گفت: پیونگ یانگ قصد دارد در راستای کاستن از تنشها و پیشبرد صلح پایدار در شبه جزیره کره خطوط ارتباطی بین کره‌ای را باردیگر مورد استفاده دو طرف قرار دهد.
پیش از این نیز، رهبر کره شمالی در نشست روز دوم شورای عالی خلق اعلام کرده بود که خطوط ارتباطی بین دو کره از ماه اکتبر به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط بین دو کره احیا می‌شود.
کیم گفت که خطوط ارتباطی بین دو کره که به دلیل وخامت روابط دو کشور قطع شده بود، مجدداً از ماه آینده فعال می‌شود که در راستای تلاش برای تحقق انتظارات و آرزوهای کل ملت برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.
وی افزود: موضوع از سرگیری روابط بین دو کره و ورود به مرحله جدیدی از روابط یا ادامه وخامت روابط به موضع مقام‌های کره جنوبی بستگی دارد.
رهبر کره شمالی تاکید کرد: ما هیچ هدف یا دلیلی برای تحریک کره جنوبی نداریم‌، ما قصد صدمه زدن به همسایه جنوبی را نداریم و آنها باید به سرعت از این توهم بحران و آسیب و مهار کره شمالی خارج شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала