افسران اسرائیلی به شکست در طرح عملیات فریب علیه حماس اعتراف کردند

© REUTERS / GIL ELIYAHUافسران اسرائیلی به شکست در طرح عملیات فریب علیه حماس اعتراف کردند
افسران اسرائیلی به شکست در طرح عملیات فریب علیه حماس اعتراف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
5 افسر اسرائیلی از شکست طرح این کشور برای تخریب شبکه تونل های جنبش حماس خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، این افسران در گفتگو با کانال 12 تلویزیون اسرائیل اعتراف کردند که عملیات فریب ارتش در مقابل گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس شکست خورده است.
در این عملیات ارتش اسرائیل سعی کرد با اعلام آغاز حمله زمینی، گردان عزالدین قسام را وادار به خروج از تونل ها کرده و با این ترفند، ضمن شناسایی تونل ها، آنها را تخریب کرده و دست به قتل عام اعضای این گردان بزند. اما این عملیات نتوانست گردان یادشده را فریب دهد و در نهایت، طبق اعتراف اسرائیل، فقط بخش محدودی از این شبکه تخریب شد و تعداد انگشت شماری از اعضای حماس کشته شدند.
اما فرماندهان اسرائیلی  به رغم ادعای تخریب چندین کیلومتر از شبکه تونل های حماس، از نتیجه عملیات خود ناراضی بودند و همین مسأله باعث افزایش انتقادها از این عملیات شد.
یحیی سنوار، رئیس جنبش حماس در غزه پس از پایان جنگ اخیر اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل طی 11 روز حمله، فقط 3 درصد از تونل های غزه را تخریب کرده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که اسرائیل قصد داشت بیش از 10 هزار تن از افراد حماس را به قتل برساند و غزه را ده ها سال به عقب برگرداند اما نتوانست کاری از پیش ببرد.
بر اساس گزارش های اسرائیل گردان قسام ماهانه ده ها میلیون دلار خرج توسعه این تونل ها می کند. همچنین طبق این گزارش ها، غزه دیگری با همه امکانات از جمله زیرساخت های برق در زیر زمین ساخته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала