پیونگ یانگ از نقض حاکمیت کره شمالی توسط شورای امنیت سازمان ملل خبر داد

© REUTERS / Damir Sagoljپیونگ یانگ از نقض حاکمیت کره شمالی توسط شورای امنیت سازمان ملل خبر داد
پیونگ یانگ از نقض حاکمیت کره شمالی توسط شورای امنیت سازمان ملل خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
وزیر خارجه کره شمالی: بحث شورای امنیت سازمان ملل درباره موشک های کره شمالی حاکمیت این کشور را نقض می کند.
به گزارش اسپوتنیک، چو چول سو، رئیس وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث در مورد پرتاب موشک های مافوق صوت کره شمالی را نقض حاکمیت کره شمالی و ناقض حق دفاع از خود می داند.
پیونگ یانگ می گوید قطعنامه های "ناعادلانه و غیرقانونی" شورای امنیت سازمان ملل را به رسمیت نمی شناسد.
در بیانیه چو چول سو، که توسط آژانس مرکزی تلگراف کره شمالی منتشر شده است آمده است: "این واقعیت که شورای امنیت سازمان ملل متحد، چه به صورت آشکار و چه در قالب بسته، درباره استفاده منصفانه ما از حق حاکمیت قضاوت می کند یک تجاوز فاحش و بی اعتنایی مستقیم به حاکمیت ما و همچنین یک تحریک جدی غیرقابل قبول است. آنها به ما می گویند حق دفاع از خود را کنار بگذارید و این چیزی بیش از به رسمیت نشناختن کره شمالی به عنوان یک کشور مستقل نیست".
در اول اکتبر، شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه ای غیرعلنی برگزار کرد تا در مورد پرتاب های موشک که اخیرا از کره شمالی پرتاب شد بحث کند. در این نشست، ایالات متحده و متحدانش، از جمله بریتانیا و فرانسه، استدلال کردند که آزمایش آزمایشی موشک مافوق صوت جدید کره شمالی Hwaseong-8 نقض قطعنامه سازمان ملل متحد و تهدیدی برای صلح بین المللی و امنیت کشورهای همسایه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала