فروش دستگاه های گرمایش تنباکو IQOS در آمریکا ممنوع شد

© REUTERS / David Mercadoفروش دستگاه های گرمایش تنباکو IQOS در آمریکا ممنوع شد
فروش دستگاه های گرمایش تنباکو IQOS در آمریکا ممنوع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
اشتراک
کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده آمریکا ا فروش دستگاه های گرمایش تنباکو IQOS توسط شرکت های Altria و فیلیپ موریس را در این کشور ممنوع کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال،  در ماه ژانویه، شرکت  RJ Reynolds Tobacco - رقیب اصلی شرکت های  Altria و فیلیپ موریس  علیه آنها شکایت کرد و آنها را متهم به استفاده از چنان فناوری گرمایش دخانیات کرد که قبلاً توسط ReynoldsAmerican (زیرمجموعه British American Tobacco) ثبت شده و برای سیگارهای الکترونیک Glo ، Vype و Vuse در نظر گرفته شده بود.
سیگار الکترونیکی در آمریکا 5 نفر را به کام مرگ کشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2019
مصرف سیگار الکترونیکی در آمریکا پنج نفر را به کام مرگ کشید
RJ Reynolds Tobacco پیشتر اعلام کرده بود نقض مالکیت معنوی این شرکت توانایی آنرا برای سرمایه گذاری و نوآوری تضعیف کرده است.
سیگارهای الکترونیکی یا ویپ ها اولین‌بار در سال 2003 و در کشور چین تولید شد اما امروزه در نقاط مختلف جهان فروخته می‌شود و میلیون‌ها مصرف‌کننده دارد. در کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی در مورد فروش و استفاده از سیگارهای الکترونیکی وضع شده‌است. ارزش تولید جهانی این محصول در سال 2013 میلادی به 3 میلیارد دلار رسید.
هر چند این نوع سیگار به مضر بودن سیگار کاغذی نیست، اما این سیگارها حاوی مواد شیمیایی مضر دیگری هستند که می‌توانند به اندازهٔ سیگارهای معمولی به مصرف‌کننده آسیب بزنند. پژوهش‌ها موید آن است که مصرف‌کنندگان سیگارهای الکترونیکی در قیاس با سایرین، شانس کمتری برای ترک سیگار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала