بازآفرینی چهره مومیایی‌های مصر باستان

© Photo / Ministry of Antiquities of Egyptبازآفرینی چهره مومیایی‌های مصر باستان
بازآفرینی چهره مومیایی‌های مصر باستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
اشتراک
برای نخستین بار با استفاده از دی‌ان‌ای چهره مومیایی‌های مصر باستان بازآفرینی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشر شده در پرتال علمی "Live Science" آمده است که چهره سه مرد که حدود دو هزار سال پیش در مصر باستان زندگی می‌کردند، به لطف نمونه‌های دی‌ان‌ای استخراج شده از مومیایی‌هایشان، بازآفرینی گردید. این نخستین نمونه موفق در تاریخ بازسازی ظاهر افراد با استفاده از دئوکسی ریبو نوکلئیک اسید است.
محققان در حال جابه جایی مومیایی مصری از برگامو به میلان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
چندرسانه ای
مومیایی مصری در ایتالیا چه چیزی پنهان می کند؟
به گفته دانشمندان، این مردان که مومیایی آنها در شهر باستانی ابوسیر ملک، واقع در جنوب قاهره کشف شده است، در سن ۲۵ سالگی بین ۱۳۸۰ قبل از میلاد تا ۴۲۵ بعد از میلاد مسیح فوت کرده‌اند.
دی‌ان‌ای این مومیایی‌های مصری در سال ۲۰۱۷ توسط دانشمندان موسسه ماکس پلانک در آلمان جدا گردید و شرکت فناوری "Parabon NanoLabs" بر اساس داده‌های ژنتیکی آنها مدل‌های سه بعدی چهره این مومیایی‌ها را ایجاد کرد. محققان با استفاده از فناوری فنوتیپ‌سازی دی‌ان‌ای، ویژگی‌های صورت و سایر ویژگی‌های فیزیکی این افراد را بازیابی کردند.
دانشمندان دریافتند که هر سه مرد مومیایی شده دارای پوست قهوه‌ای روشن، چشم‌ها و موهای تیره بوده‌اند. در عین حال، آنها از نظر ژنتیکی به ساکنان مدرن مدیترانه و خاورمیانه نزدیک تر از مصریان امروزی بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала