پیروزی حزب سوسیال دموکرات‌ در انتخابات آلمان

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر پیروزی حزب سوسیال دموکرات‌ در انتخابات آلمان
پیروزی حزب سوسیال دموکرات‌ در انتخابات آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
رسانه ها از پیروزی حزب سوسیال دموکرات‌ها با اختلاف کم در انتخابات سراسری آلمان خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، حزب سوسیال دموکرات‌ چپ میانه در انتخابات آلمان پیروز شد.
شمارش آرا در مناطق مختلف نشان می دهد که بلوک محافظه کار اتحادیه دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی، کمترین آرا در تاریخ را کسب کردند.
بر اساس آخرین شمارش رسمی آرا، حزب سوسیال دموکرات آلمان با ۲۵.۷ درصد بیشترین رای را کسب کرده و حزب اتحادیه آلمان (اتحادیه دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی) با ۲۴.۱ در جایگاه دوم قرار دارد و حزب سبز از احزاب چپ آلمان با ۱۴.۷ درصد جایگاه سوم را از آن خود کرده است و حزب دموکرات آزاد و آلترناتیو برای آلمان نیز به ترتیب با ۱۱.۵ و ۱۰.۴ درصد در رده‌ های بعدی قرار گرفتند.
گفته می شود که "اولاف شولتس" کاندیدای صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات در یک میز گرد با حضور دیگر کاندیداها پس از رای گیری اعلام کرد که ما در نظرسنجی‌ ها جلو هستیم. 
به نقل از رویترز، از قبل پیش‌بینی می‌شد که در این انتخابات سوسیال دموکرات‌های چپ میانه چالشی قوی برای محافظه‌کاران حامی آنگلا مرکل به شمار بیایند.
مرکل که از سال ۲۰۰۵ میلادی قدرت را در دست داشته است، و به دلیل با پایان انتخابات بعد از ۱۶ سال از صدراعظمی کناره‌گیری می‌کند. رای‌گیری روز یکشنبه مسیر جدیدی را برای آینده بزرگترین اقتصاد اروپا تعیین خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала