درخواست احمد مسعود برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

© @https://twitter.comدرخواست احمد مسعود برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان
درخواست احمد مسعود برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
احمد مسعود با متهم کردن طالبان به اینکه افغانستان را به مکانی برای فعالیت تروریسم بین المللی تبدیل کرده، بار دیگر خواستار تشکیل دولتی فراگیر در این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دانشگاه «کمبریج» انگلیس نشستی را تحت عنوان «احمد شاه مسعود و آینده افغانستان» برگزار کرد که طی آن «احمد مسعود» پسر این فرمانده نظامی سابق، به طور مجازی، بیانیه‌ای را با حضار به اشتراک گذاشت.
توافق احمد مسعود با یک شرکت لابی‌گر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
توافق احمد مسعود با یک شرکت لابی‌گر آمریکایی
احمد مسعود که رهبری جبهه پنجشیر را به عهده دارد و همچنان از تسلیم شدن در برابر طالبان (ممنوعه در روسیه) امتناع می‌کند؛ در این بیانیه خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد و گفت: نظامی که تنها نماینده یک بخش از جامعه افغانستان باشد، غیر عملی بوده و شکست خواهد خورد.
مسعود ضمن اشاره به نادیده گرفته شدن برخی اقوام و همچنین زنان از سوی طالبان، در ادامه افزود: تاریخ افغانستان ثابت کرده که تشکیل دولت تنها بر اساس یک بخش از جامعه و تحمیل آن بر کل مردم ناکارآمد است.
وی همچنین طالبان را متهم کرد که افغانستان را به مکانی برای فعالیت تروریسم بین‌المللی تبدیل کرده است.
مسعود تاکید کرد: ما خواهان یک دولت فراگیر هستیم، دولتی که به حقوق زنان احترام بگذارد و نه تنها منزوی نباشد بلکه با تمام کشورهای دنیا رابطه حسنه داشته باشد.
این در حالی است که طالبان اواخر ماه میلادی گذشته موفق شد پنجشیر را به کنترل خود در آورد حال آنکه احمد مسعود و پیروانش همچنان به مبارزه ادامه می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала