بایدن از پیوستن هند به شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن از پیوستن هند به شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرد
بایدن از پیوستن هند به شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
اشتراک
بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از ورود هند به شورای امنیت سازمان ملل و گروه تامین کنندگان هسته ای حمایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه مشترک پس از نشست رهبران کشورهای جهان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند، از عضویت دائم هند در شورای امنیت سازمان ملل و گروه تامین کنندگان هسته ای حمایت کرد.
شورای امنیت قطعنامه توافق هسته ای ایران را به اتفاق آرا تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2015
گزارش و تحلیل
هند می تواند عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد شود
رئیس جمهور، بایدن از رهبری قوی هند در دوران ریاست آن بر شورای امنیت سازمان ملل در آگوست 2021 استقبال کرد. در این زمینه، رئیس جمهور بایدن همچنین بر حمایت ایالات متحده از عضویت دائمی هند در شورای اصلاح شده سازمان ملل متحد و دیگر کشورهایی که حامیان مهم همکاری های چندجانبه بوده و به دنبال صندلی اعضای دائمی در شورای امنیت سازمان ملل هستند تاکید کرد. وی همچنین بر حمایت ایالات متحده از ورود هند به گروه تامین کنندگان هسته ای تأکید کرد. "
شورای امنیت سازمان ملل متحد یک ساختار دائمی این سازمان است که مسئولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد. در شورای امنیت همیشه 15 کشور  حضور دارند - پنج عضو دائم و ده عضو موقت. اعضای دائمی روسیه، ایالات متحده، انگلیس، چین و فرانسه هستند. آنها حق وتو دارند. ده عضو دیگر شورای امنیت به مدت دو سال انتخاب می شوند. سال گذشته، هند به همراه تعدادی از کشورهای دیگر در بین اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سالهای 2021-2022 انتخاب شد و در آگوست سال جاری ریاست این سازمان را بر عهده داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала