جانسون با طعنه از مکرون خواست بر اعصابش مسلط باشد

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthجانسون با طعنه از مکرون خواست بر اعصابش مسلط باشد
جانسون با طعنه از مکرون خواست بر اعصابش مسلط باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
نخست وزیر انگلیس با کنایه و لحنی تمسخر آمیز به رئیس جمهوری فرانسه گفت که در اختلافات به وجود آمده بر سر توافق امنیتی جدید میان انگلیس، آمریکا و استرالیا، بر اعصاب خود مسلط باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایندیپندنت، هنگامی که استرالیا تصمیم گرفت توافق خود با فرانسه در خصوص خرید زیردریایی را لغو کند و در عوض زیردریایی‌ هایی با سوخت اتمی از آمریکا خریداری کند، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و متحدانش بسیار عصبانی و خشمگین شدند.
بحران روابط آمریکا و فرانسه و تاثیر بر ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2021
بحران روابط آمریکا و فرانسه و تاثیر بر ناتو
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده، گفت: فکر می‌ کنم زمان آن فرا رسیده‌که برخی از دوستان عزیزمان در سراسر جهان در خصوص این توافق امنیتی بر اعصاب خود مسلط باشند و نفسی تازه کنند.
وی افزود: چون این یک اقدام بزرگ و اساسی در راستای امنیت جهانی است. در این توافق امنیتی سه متحد همفکر شانه به شانه یکدیگر قرار گرفتند و یک شراکت جدید را برای به اشتراک گذاشتن تکنولوژی تشکیل دادند، این انحصاری نیست. این شراکت قصد ندارد هیچ کسی را کنار بگذارد. به عنوان مثال، این شراکت خصومتی با چین ندارد.
بوریس جانسون و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌ شنبه در نشستی در کاخ سفید تعجب خود را درباره واکنش فرانسه به اعلام این توافق ابراز کردند.
آنها گفتند: ما باور داریم که اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پیشتر به مکرون در باره این قرارداد هشدار داده بود.
برخی از مقامات انگلیس معتقدند که یکی از دلایل این خشم علنی فرانسه، تمایل برای تضمین دریافت بیشترین مقدار غرامت ممکن از لغو این قرارداد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала