ابداع روش تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر

© Depositphotos.com / AndrewLozovyiابداع روش تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر
ابداع روش تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2021
اشتراک
دانشمندان انگلیسی تستی برای تشخیص بیماری آلزایمر در مراحل اولیه آن ایجاد کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، آنها روش جدیدی را برای اندازه گیری غیرفعال فعالیت مغز ابداع کرده اند که به کمک آن می توان بیماری آلزایمر را در اولین مراحل تشخیص داد. مقاله این محققان در مجله Brain منتشر شده است.
آیا فراموشی در جوانان می تواند نشانه ای از آلزایمر باشد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
آیا فراموشی در جوانان می تواند نشانه ای از آلزایمر باشد؟
بیماری آلزایمر عامل حدود 60 درصد موارد زوال عقل است. امروزه  اغلب با استفاده از تست های حافظه که اغلب موثر و واقع بینانه نیستند، تشخیص داده می شود. این در حالی است  تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر به موثرتر شدن معالجه دارویی و تنظیم شیوه زندگی مبتلایان کمک می کند.
در تست Fastball که توسط دانشمندان دانشگاه های باتس (Bath) ، بریستول ( Bristol) و کنت (Kent) تهیه شده ، به  افرادی که کلاه انسفالوگرافی دارند ، تصاویر در حال تغییر سریع نشان داده می شود. در این زمان امواج مغزی آنها اندازه گیری می شود. در حالی که تصاویر به تدریج تغییر می کنند ، متخصصان تغییر انسفالوگراف تعیین می کنند که آیا فرد این تغییرات  را به خاطر سپرده  یا خیر.
این روش امکان می دهد حتی تغییرات کوچک در امواج مغزی ثبت شود. اندازه گیری کاملاً منفعل است و شرکت کننده نیازی به درک کار یا پاسخ به سوالات ندارد. به گفته دانشمندان ، یک آزمایش اولیه بر روی 60 نفر - جوانان ، بزرگسالان و بیماران آلزایمر - نشان داد که بیماران در طول آزمایش نتایج ضعیف تری را داشتند.
به گفته محققان این روش جدید زمان تشخیص بیماری را تا پنج سال کاهش می دهد. آنها در حال حاضر آماده انجام آزمایشات بالینی طولانی برای بررسی میزان موثر بودن  روش خود هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала