دیدار نمایندگان روسیه، چین و پاکستان با مقامات طالبان در کابل

© Photo / IRNAدیدار نخست وزیر طالبان با نمایندگان روسیه، چین و پاکستان در کابل
دیدار نخست وزیر طالبان با نمایندگان روسیه، چین و پاکستان در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
اشتراک
نخست وزیر طالبان ظهر امروز با نمایندگان روسیه، چین و پاکستان در کابل دیدار و درباره روابط میان افغانستان و کشورهای مذکور با آنان گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، ملا محمد حسن آخوند، نخست وزیر طالبان (ممنوعه در روسیه) ظهر امروز سه شنبه با «ضمیر کابلوف» فرستاده ویژه روسیه، «شیائو یونگ» فرستاده ویژه چین و همچنین «صادق خان» فرستاده ویژه پاکستان دیدار کرد.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، دیدار مذکور در ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد.
پاتروشف: اوضاع در افغانستان یعنی آمریکا در جهان دوستی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
پاتروشف: اوضاع در افغانستان یعنی آمریکا در جهان دوستی ندارد
در این نشست، وزیران امور خارجه، مالیه و دیگر مقامات حکومت طالبان هم حضور داشته و با نمایندگان کشورهای فوق، درباره روابط دوجانبه بحث و گفتگو شده است.
به گزارش افق، تا کنون جزئیات بیشتری از این دیدار و موضوع اصلی مورد بحث میان مقامات طالبان و نماینده های این کشورها منتشر نشده است.
این در حالی است که دولت روسیه دیروز اعلام کرد که قرار است مسکو، پکن، اسلام‌آباد و تهران نشستی را به میزبانی تاجیکستان درباره اوضاع افغانستان برگزار کنند. در این نشست وزیران خارجه این کشورها حاضر خواهند کرد.
از سوی دیگر، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در نشست خبری امروز سه شنبه، از برخی انتصاب های جدید در کابینه موقت افغانستان خبر داد و گفت که این بار در ترکیب کابینه، افرادی از همه اقوام حضور دارند.
به این ترتیب، «حاجی نورالدین عزیزی» از اهالی ولایت پنجشیر، به عنوان سرپرست وزارت تجارت تعیین شده است.
سخنگوی طالبان همچنین گفت که «حاجی محمد بشیر» از اهالی ولایت بغلان به عنوان معاون اول وزارت تجارت و «حاجی محمد عظیم سلطان زاده» به عنوان معاون دوم این وزارت تعیین شده‌اند.
از طرفی، «قلندر عباد» به عنوان سرپرست وزارت بهداشت و «عبدالباری عمر» و «محمدحسن غیاثی» به عنوان معاونان او تعیین شده‌اند. همچنین «ملا محمد ابراهیم» به عنوان مسئول امنیتی وزارت امور داخلی و «نظر محمد مطمین» به عنوان سرپرست کمیته ملی المپیک تعیین شده اند.
در این میان، برای وزارت انرژی و برق، وزارت حوادث اضطراری، وزارت سرحدات، وزارت مهاجرت و برخی دیگر از ادارت، مسئولینی منصوب شده اند.
مجاهد در نشست خبری امروز گفت که در این انتصاب ها تا اندازه زیادی تخصص مدنظر گرفته شده است و در سایر تشکیلات حکومت طالبان نیز این معیار در نظر گرفته خواهد شد. به گفته وی، مراسم تحلیف اعضای کابینه نیز به خاطر جلوگیری از اتلاف وقت لغو شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала