کودکان در سراسر جهان به طور گسترده ای به ویروس نه چندان شایعی مبتلا می شوند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyکودکان در سراسر جهان به طور گسترده ای به ویروس نه چندان شایعی مبتلا می شوند
کودکان در سراسر جهان به طور گسترده ای به ویروس نه چندان شایعی مبتلا می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2021
اشتراک
پزشکان متوجه آلوده شدن جمع بزرگی از کودکان در سراسر جهان به ویروس سینسیتیال تنفسی (RSV) که باعث بیماری های دستگاه تنفسی می شود، شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، پزشکان ایالات متحده، انگلستان، سوئیس و ژاپن اعلام کردند که متوجه آلوده شدن جمع بزرگی از کودکان در سراسر جهان به ویروس سینسیتیال تنفسی (RSV) که باعث بیماری های دستگاه تنفسی می شود، شده اند.
به گفته رابیا آقا، رئیس بخش بیماریهای عفونی کودکان در بیمارستان نیویورک در ایالات متحده، موارد عفونت نوزادان و کودکان با ویروس جدید در ماه آوریل رخ داد، پس از آن بخش مراقبت های ویژه در مدت زمان کوتاهی شلوغ و پرازدحام شد.
ویژگی های سندروم بعد از نوع دلتا ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
ویژگی های سندروم بعد از نوع دلتا ویروس کرونا
به گفته دانشمندان، همه گیری ویروس کرونا بر شیوع ویروس سینسیتیال تأثیر گذاشته است و به دلیل اقدامات قرنطینه، کودکان در برابر این ویروس ایمنی ندارند. این افزایش شدید پس از کاهش اقدامات کروناویروس صورت گرفت. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، این ویروس در اکثر کودکان خفیف است - مانند سرماخوردگی با آبریزش بینی و سرفه. اما در برخی موارد، می تواند باعث برونشیولیت، التهاب قسمت پایینی ریه ها شود.
اپیدمی عفونت‌های تنفسی با این ویروس در پائیز، زمستان و بهار دیده شده و معمولاً طی یک اپیدمی، نیمی از کودکان در معرض خطر مبتلا می‌شوند. در بزرگسالان، عفونت حاصله، سندرمی شبیه سرماخوردگی با علائم آبریزش بینی، گلودرد، سرفه و در بعضی موارد، بیحالی، سردرد و تب ایجاد می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала