آمریکا: اختلافات با پاریس را حل می کنیم

© AFP 2023 / Ludovic Marinآمریکا: اختلافات با پاریس را حل می کنیم
آمریکا: اختلافات با پاریس را حل می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، بیان داشت: ما تصمیم فرانسه را درک می‌ کنیم و در روزهای آینده به حل اختلافات خود با پاریس ادامه می‌ دهیم.
به گزارش اسپوتنیک، امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، اظهار کرد، که تصمیم واشنگتن فرانسه در فراخواندن سفرای خود به پاریس را درک می‌ کند.
فرانسه: فسخ قرارداد زیردریایی از سوی استرالیا تضعیف اعتماد در تمام اروپاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
فرانسه: فسخ قرارداد زیردریایی از سوی استرالیا تضعیف اعتماد در تمام اروپاست
در پی تنش کم سابقه در روابط میان فرانسه و آمریکا به دلیل لغو قرارداد بزرگ ساخت زیر دریایی‌ های مورد نیاز استرالیا توسط واشنگتن و عقد قرارداد با شرکت‌ های آمریکایی؛ سفرای فرانسه از آمریکا و استرالیا به کشور خود فراخوانده شدند.
بر اساس این گزارش، هورن بدون اشاره به کارشکنی کشورش در قرارداد منعقد شده میان استرالیا و فرانسه گفت: ما در ارتباط با تصمیم شرکای فرانسوی خود مبنی بر فراخواندن سفیر فیلیپ اتین به پاریس برای مشورت، در تماس نزدیک بوده‌ایم. ما موقعیت آنها را درک می‌ کنیم و طی روزهای آینده به حل اختلافات خود ادامه می‌ دهیم.
وی در ادامه سخنان خود مدعی شد که ایالات متحده، پاریس را به چشم یکی از بزرگترین و قدیمی ترین متحدان خود می‌ بیند.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه افزود: ما دارای سابقه طولانی در برخورداری از ارزش های دموکراتیک مشترک و تعهد به همکاری برای مقابله با چالش‌ های جهانی هستیم.
شایان ذکر است، روز پنج شنبه پاریس نارضایتی خود را از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد ۹۰ میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی‌ های تهاجمی ختم شد، اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала