فرانسه: فسخ قرارداد زیردریایی از سوی استرالیا تضعیف اعتماد در تمام اروپاست

© AFP 2023 / Clemens Bilanفرانسه: فسخ قرارداد زیردریایی از سوی استرالیا تضعیف اعتماد در تمام اروپاست
فرانسه: فسخ قرارداد زیردریایی از سوی استرالیا تضعیف اعتماد در تمام اروپاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه فسخ قرارداد زیردریایی از سوی استرالیا را تضعیف اعتماد در تمام اروپا دانست.
به گزارش اسپوتنیک، کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه اظهار داشت که فسخ قرارداد زیردریایی از سوی استرالیا تضعیف اعتماد نه تنها در فرانسه که در تمام اروپا است.
بون در گفتگو با شبکه "فرانس ۲۴" گفت: "من نمی دانم چگونه می توانیم اکنون به شرکای استرالیایی خود اعتماد کنیم. این گامی علیه فرانسه نبود، بلکه اعتماد تمام اروپا را تضعیف کرد، چرا که اکنون نمی تواند به شرکای خود اعتماد کند."
فرانسه سفرای خود را از آمریکا و استرالیا فراخواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
فرانسه سفرای خود را از آمریکا و استرالیا فراخواند
وی همچنین افزود: "دولت استرالیا نمی تواند پشت واشنگتن یا لندن پنهان شود. آنها به عنوان یک کشور مستقل تصمیم گرفتند و آمریکا از منافع خود دفاع کرد. بله، واضح است که به شیوه ای ناخوشایند و غیر شریک، اما شما لازم نیست منتظر بمانید تا واشنگتن به خود بیاید."
وزیر فرانسه در امور اروپایی خاطرنشان کرد: "این تنها مساله فرانسه نیست بلکه متوجه تمام اروپا است. و اروپا باید توانایی استقلال و دفاع راهبردی خود را تقویت کند."
پیشتر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه از فراخواندن سفرای این کشور در ایالات متحده و استرالیا به دلیل فسخ قرارداد زیر دریایی کانبرا، برای مشورت خبر داده بود.
سران سه کشور ایالات متحده، انگلیس و استرالیا با امضای یک توافقنامه همکاری سه جانبه، از برنامه ساخت زیردریایی با سوخت هسته ای برای استرالیا به عنوان نخستین پروژه مهم این ائتلاف، خبر دادند.
در پی امضای این توافقنامه، دولت استرالیا قرارداد خود، با ارزش بالغ بر ۹۰ میلیارد دلار، با شرکت فرانسوی "ناوال گروپ" برای ساخت زیردریایی را فسخ کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала