شرایط فروش جنگنده اف 22 به ژاپن و اسرائیل در آمریکا فاش شد

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/2nd Lt. Samuel Eckholmشرایط فروش جنگنده اف 22 به ژاپن و اسرائیل در آمریکا فاش شد
شرایط فروش جنگنده  اف 22 به ژاپن و اسرائیل در آمریکا فاش شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
ممکن است ایالات متحده آمریکا فروش F-22 Raptor ، اولین جنگنده نسل پنجم جهان به متحدان خود از جمله ژاپن، اسرائیل و استرالیا را آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه  The Drive با استناد به اسناد سابقاً سری منتشر شده اطلاع داده است.
ایالات متحده جنگنده های اف 22 به اسرائیل  می فروشد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2020
ایالات متحده جنگنده های اف 22 به اسرائیل می فروشد
این نشریه آمریکایی فاش می کند که یک گزینه دیگر برای فروش این جنگنده نسل پنجم وجود داشت که دو سال توقف در تولید آنرا در نظر می گرفت. در مورد اول، هزینه تولید 40 هواپیما 8.3 میلیارد دلار و  در مورد دوم  11.6 میلیارد دلار می بود. این نشریه خاطرنشان می کند که F-22 Raptor سه گروه از سیستم ها را دریافت کرده که انتقال فناوری آنها به متحدان ایالات متحده قبلاً مجاز نبوده است .یکی از این گروه ها از جمله  بهبود اداره بردار دو بعدی رانش و توانایی جنگنده برای حرکت با سرعت ثابت و دائمی مافوق صوت را شامل می شود.
نشریه  The Drive خاطر نشان می کند که بخشی از فناوریهایی که F-22 Raptor صادراتی می توانست دریافت کند  بعداً در F-35 Lightning II گنجانده شد. تاکید می شود که ایالات متحده اجازه بومی سازی تولید F-22 Raptor صادراتی را نمی دهد و نرم افزار آن به طور کامل برای خریداران بسته است.
یادآور می شود در ماه سپتامبر، شرکت آمریکایی لاکهید مارتین در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی MSPO 2021 ، نقشه ای را با پایگاه های هوایی 450 فروند  جنگنده F-35 Lightning II نشان داد که قرار است در دهه جاری در اروپا مستقر شوند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала