وزیر خارجه هلند استعفا داد

© Photo / public domainساختمان وزارت خارجه هلند
ساختمان وزارت خارجه هلند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
رسانه ها گزارش دادند، که وزیر خارجه هلند پس از انتقاد از خروج از افغانستان استعفا داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سیگرید کائگ سرپرست وزارت امور خارجه هلند پس از رأی عدم اعتماد به پارلمان به دلیل عملیات تخلیه ضعیف سازماندهی شده از افغانستان ، پست خود را ترک می کند.
رئیس اتحادیه اروپا خواستار ایجاد اتحادیه دفاعی اروپا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
رئیس اتحادیه اروپا خواستار ایجاد اتحادیه دفاعی اروپا شد
بنا بر این گزارش، دلیل استعفای این عضو کابینه هلند نحوه رسیدگی وزارتخانه تحت امرش به بحران پناهجویان افغان در این کشور بوده است.
مجلس نمایندگان هلند با انتقاد از عملیات تخلیه افغانستان، با ۷۸ رای موافق، ۷۲ رأی اعتماد کائاگ را تصویب کرد.
وزیر امور خارجه هلند پس از رای گیری گفت: پارلمان اعتقاد دارد که کابینه وزیران غیر مسئولانه عمل کرده است. نمی توانم عواقب آن را نپذیرم. در چنین شرایطی، وزیر باید پست خود را ترک کند.
خاطرنشان می شود، که رای عدم اعتماد نیز به وزیر دفاع هلند آنک بیلولد به تصویب رسید.
در همان زمان، بیولولد روز پنجشنبه اعلام کرد که صرف نظر از نتایج رای گیری در پارلمان ، وی همچنان در پست وزیر دفاع باقی خواهد ماند.
پیشتر روزنامه هلندی فولکس کرانت گزارش داده بود، که دولت هلند ماه ها درخواست های فوری سفارت در کابل مبنی بر تخلیه کارکنان محلی و خانواده های آنها را نادیده گرفته است.
از بهار سال ۲۰۲۰، سفارت هلند در کابل از دولت لاهه خواسته بود تا در صورت بدست گرفتن قدرت در افغانستان توسط طالبان آماده تخلیه سریع نمایندگی های دیپلماتیک شود. نامه نگاری بین سفارت و دولت هلند که در اختیار نشریه قرار گرفت، بر این امر صحه می گذارد.
با وجود درخواست های فوری، دولت هلند تصمیم گیری برای تخلیه کارکنان سفارت افغانستان را تا آخرین لحظه به تعویق انداخت. علاوه بر کارکنان سفارت در افغانستان، هنوز افغان های دیگری هستند که برای هلند کار می کردند از جمله مترجمان در افغانستان باقی مانده اند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала