استرالیا در چارچوب پیمان دفاعی با آمریکا و انگلیس حداقل هشت زیردریایی اتمی دریافت می کند

CC BY 2.0 / Jay Galvin / Canberra Capital District from Mount Ainsleeکشوری که وحدت غرب در برابر روسیه را تضعیف می کند، معرفی شد
کشوری که وحدت غرب در برابر روسیه را تضعیف می کند، معرفی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
اشتراک
اسکات موریسون ، نخست وزیر استرالیا و سه وزیر دیگراین کشور در بیانیه مشترکی اعلام کردند که استرالیا در چارچوب پیمان دفاعی با آمریکا و انگلیس دست کم 8 فروند زیردریایی اتمی دریافت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر در وب سایت رسمی رئیس دولت استرالیا منتشر شده است.
پیش از این، موریسون، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  از ایجاد مشارکت جدید موسوم به  AUKUS در زمینه دفاعی و امنیتی بین این سه کشور خبر داده بودند. اولین ابتکار در چارچوب این اتحادیه ساخت زیردریایی های هسته ای برای نیروی دریایی استرالیا خواهد بود.
شکایت چین از استرالیا در سازمان تجارت جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
شکایت چین از استرالیا در سازمان تجارت جهانی
طرف استرالیایی در بیانیه ای گفت: "در چارچوب AUKUS ، سه کشور فوراً بر تعیین مسیر بهینه برای تحویل حداقل هشت زیردریایی هسته ای به استرالیا متمرکز می شوند."
پیشتر  شبکه تلویزیونی ABC گزارش داده بود  که کانبرا تصمیم به ایجاد ناوگان زیردریایی هسته ای و لغو قرارداد با شرکت فرانسوی Naval Group  به ارزش 90 میلیارد دلار استرالیا (حدود 66 میلیارد دلار آمریکا) به نفع یک پروژه مشترک با ایالات متحده و بریتانیا گرفته است . شبکه تلویزیونی ABC می گوید این شرکت می خواست "یک زیردریایی معمولی با کیفیت استثنایی"  به استرالیا ارائه دهد.
دولت استرالیا در سال 2017 اعلام کرده بود  که شرکت فرانسوی Naval Group  را برای اجرای بزرگترین پروژه دفاعی برای توسعه ناوگان زیردریایی های  متعارف این کشور انتخاب کرده است. به تازگی کانبرا اعلام کرد که از توافقنامه ساخت زیر دریایی ها با این شرکت فرانسوی خارج می شود. مقامات این کشور تصمیم خود را با "تسریع تغییرات در امنیت منطقه" توضیح دادند.
پیش از این سفارت چین در واشنگتن  در واکنش به ایجاد مشارکت دفاعی بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا، از این کشورها خواسته بود  که از ذهنیت جنگ سرد رهایی یابند و هیچگونه ائتلافی علیه هیچکس ایجاد نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала