آموزش دادن گاوها برای نجات کره زمین آغاز می شود

© REUTERS / Arnd Wiegmann Погонщики с коровами по дороге к Урнербоден в Швейцарии
Погонщики с коровами по дороге к Урнербоден в Швейцарии  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
دانشمندان دانشگاه اوکلند نیوزلند و انستیتوی زیست شناسی حیوانات کشاورزی لایب نیتس آلمان به طور مشترک برنامه آموزش گوساله ها برای رفتن به توالت را تدوین کرده اند .
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، آموزش گاو ها به میزان قابل توجهی آسیب زیست محیطی دامداری را برای نجات کره زمین کاهش می دهد.
آخر ادرار گاو هوا و خاک را آلوده می کند. دارای غلظت بالایی از نیترات است که وقتی در خاک تجزیه می شود ، آنرا و همچنین نزدیکترین آبهای زیرزمینی را آلوده می کند. علاوه بر نیترات ها ، اکسید نیتروژن (N2O) - یک گاز گلخانه ای ساطع می شود ،که آسیب ناشی از آن 300 برابر بیشتر از دی اکسید کربن (CO2) است. ادرارهمراه با مدفوع یک ماده سمی دیگر - آمونیاک را تشکیل می دهد.
ارائه روش نجات کره زمین با استفاده از پوزه بند گاو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
ارائه روش نجات کره زمین با استفاده از پوزه بند گاو
به گفته دانشمندان  برنامه آموزش گوساله ها هیچ تفاوتی با آموزش استفاده از لگن برای کودکان خردسال ندارد. در طول آزمایش محققان به 16 گوساله برای ادرار کردن در یک توالت ویژه موسوم به "MooLoo" غذا پاداش دادند. اگر گوساله ها شروع به انجام آنچه از آنها می خواستند، نمی کردند ، به  آنها آب سرد می پاشیدند.
این اولین تلاش برای آموزش استفاده گاوها از توالت نیست اما نتایج فعلی امیدوار کننده است - پس از 15 روز آموزش  سه چهارم گوساله ها به طور کامل بر مهارت توالت رفتن مسلط شده اند. نویسندگان مطالعه تأکید کردند که گوساله ها نسبت به کودکان نوزاد زمان کمتری برای انجام این کار صرف کردند.
داگلاس الیف، استاد روانشناسی در دانشگاه اوکلند که در این برنامه شرکت داشت، می گوید: "اگر بتوانیم 10 یا 20 درصد از کل ادرار را جمع آوری کنیم ، این میزان برای کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای و میزان نیترات شسته شده در آب کافی است." این دانشمند افزود که آزمایش انجام شده ثابت می کند که گاوها را می توان به راحتی آموزش داد.
در این میان بحث در مورد خطرات تولید دام بیشتر بر انتشار گاز متان از سوی این حیوانات متمرکز شده است. برای کاهش پخش گاز متان اقدامات مختلفی در حال انجام است و  به عنوان مثال در برزیلخوراک ویژه ای به گاوها داده می شود  و در ایالات متحده ، تأثیر جلبک دریایی بر هضم دام در حال مطالعه است. در اروپا قصد دارند از پوزه مخصوص برای جذب متان ساطع شده توسط گاوها در هنگام تنفس و آروغ زدن استفاده کنند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала