دلیل اصلی چاقی مشخص شد

© Sputnik / Somayeh Pasandidehشیرینی و شکلات روسی
شیرینی و شکلات روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
گروه بین المللی از دانشمندان اطلاع دادند که پرخوری عامل اصلی چاقی محسوب نمی شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله ی این گروه از دانشمندان بین المللی که در مجله The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد، دلیل اصلی چاقی، پرخوری نیست بلکه مصرف مواد غذایی با شاخص قند خون یا گلوکز بالاست.
در حال حاضر اکثر استراتژی های لاغری بر مدل تعادل انرژی قرار دارد که دلیل اصلی اضافه وزن است در شرایطی که فرد بیشتر از حد نیاز انرژی به بدن وارد می کند. در عین حال آمار نشان می دهد که تعداد افراد چاق و بیماری های ناشی از اضافه وزن در حال افزایش است.
محققان دانشگاه های هاروارد، کرنل و کالیفرنیا به طور مشترک به توضیح جدیدی رسیدند، اینکه بر اساس مدل کربوهیدرات-انسولین که به نظر آنها چاقی و علل بیولوژیکی آن را بهتر توضیح می دهد. طبق این نتیجه گیری، دلیل اصلی چاقی مصرف بیش از اندازه مواد غذایی با شاخص قندخون بالاست از جمله محصولاتی با فرآوری بالا و کربوهیدرات سریع.
واکنش های هرمونی ناشی از مصرف آنها باعث تجدید ساختار متابولیسم انسان می شود که تجمع چربی و افزایش وزن را به همراه دارد. بدن با مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده ، ترشح انسولین را افزایش می دهد. این کار به سلول های چربی سینگال می دهد تا کالری ذخیره کند و منجر به کمبود آنها در ماهیچه ها و سایربافت های فعال متابولیک می شود. مغز اطلاعاتی را در مورد آن دریافت می کند و شما احساس گرسنگی می کنید. علاوه بر این سوخت و ساز بدن در تلاش برای حفظ سوخت کاهش می یابد.  
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала