بتن از جنس خون فضانوردان

CC0 / Pixabay / بتن از جنس خون فضانوردان
بتن از جنس خون فضانوردان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
دانشمندان انگلیسی کامپوزیتی شبیه به بتن، از خون فضانوردان برای مریخ تهیه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله منتشر شده در مجله "Materials Today Bio" محققان بریتانیایی کامپوزیتی شبیه به بتن برای ساخت و ساز در فضا تولید کرده‌اند که در آن از ادرار و پروتئین‌های خون فضانوردان استفاده شده است.
 با 450 هزار دلار می توانید به فضا پرواز کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
با 450 هزار دلار می توانید به فضا پرواز کنید
تحویل منابع برای سفرهای آینده به اجرام منظومه شمسی بسیار گران است. تخمین زده می‌شود که حمل یک آجر به مریخ 2 میلیون دلار هزینه داشته باشد. بنابراین، از دانشمندان خواسته شده است تا مشکل توسعه فناوری‌های جدید برای استفاده از منابع محلی را مورد بررسی قرار دهند.
محققان دانشگاه منچستر نشان دادند که سرم آلبومین موجود در خون فضانوردان می‌تواند به عنوان چسبنده برای ترکیب کامپوزیت سنگ - خاک باقی مانده در سطح سیاره یا ماهواره استفاده شود. این پروتئین خنثی شده و منجر به تشکیل لایه‌هایی که به اصطلاح به آنها صفحات β می‌گویند و مواد را نگه می دارد (فرآیند مشابه در تار عنکبوت) می‌شود.
مقاومت فشاری این ماده که AstroCrete نام دارد، 25 مگاپاسکال است که با بتن قابل قیاس است. گنجاندن اوره که قرار است از ادرار، عرق و اشک فضانوردان استخراج شود، این محدودیت را تا 300 درصد افزایش می‌دهد و تقریباً به 40 مگاپاسکال می‌رساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала