سخنگوی طالبان: خواستار ایجاد یک کشور مرفه برای مردم افغانستان هستیم

© Photo / IRNAسخنگوی طالبان: خواستار ایجاد یک کشور مرفه برای مردم افغانستان هستیم
سخنگوی طالبان: خواستار ایجاد یک کشور مرفه برای مردم افغانستان هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
اشتراک
سهیل شاهین: خشونت سیاست طالبان نیست و زنان از حقوق اساسی برخوردارند.
به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان(گروه ممنوعه در روسیه) در گفتگو با یک برنامه شبکه بی.بی.سی گفت، رهبران جدید افغانستان بعد از 20 سال جنگ خواستار ایجاد یک "کشور مرفه" برای مردمش هستند.
ماه گذشته میلادی نیروهای آمریکایی بعد از دو دهه حضور در افغانستان از این کشور خارج شدند و این اتفاق سقوط دولت مورد حمایت غرب در افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در این کشور را در پی داشت. این گروه ادعا می کند نسبت به 20 سال قبل تغییر کرده و می خواهد یک کشور جدید برای مردمش بسازد. با این حال گزارشهای میدانی تصویری متفاوت را نشان می دهند.
طالبان، فیس بوک را متهم به محدود کردن آزادی بیان کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
طالبان، فیس بوک را متهم به محدود کردن آزادی بیان کرد
شاهین در ادامه مصاحبه به بی.بی.سی عنوان کرد: خیلی از ما مشغول به جهاد و مقاومت علیه اتحاد شوروی سابق و 10 سال اشغالگری آمریکا و همپیمانانش در دوره فعلی بوده‌ایم. حالا تمرکز ما بر ارتقای زندگی مردممان، ساختن افغانستان، ایجاد شغل برای مردممان و ساختن یک کشور مرفه است. در مقایسه با گذشته ما یک جنگ و درگیری داخلی داشتیم اما حالا ما بیشتر متمرکز بر فعالیتهای اقتصادی و ایجاد شغل، گسترش آموزش و دیگر نیازهای مردم هستیم.
روز شنبه ویدیویی به دست رسانه واشنگتن اگزماینر رسید که نشان می دهد شبه نظامیان طالبان سر یک سرباز افغان را بریده و بعد شروع به آواز خواندن کرده و سر بریده او را با گرفتن موهایش به دست می گیرند. تصاویر دیگری نیز از کتک زدن و شلاق زدن مردم توسط شبه نظامیان در خیابانها منتشر شده و گزارش هایی نیز در خصوص وقوع قتلهای هدفمند و تفتیش خانه به خانه برای یافتن پاسپورتهای آبی آمریکایی از سوی این شبه نظامیان منتشر شده است. تصاویر ترسناکی هم از روزنامه نگاران ضرب وشتم شده در زمان بازداشت توسط شبه نظامیان طالبان منتشر شده اند.
شاهین در پاسخ به سوالی درباره خشونت به نمایش گذاشته شده از سوی طالبان گفت: خشونت سیاست رسمی نیست. اگر هر کسی خواستار برپایی تظاهرات باشد باید از وزیر کشور و دولت برای برگزاری آن مجوز بگیرد. بدون آزادی بیان ما وارد یک دیکتاتوری که خلاف احکام اسلام است می شویم. اما ما خواستار یک وضعیت پرآشوب نبوده و در عین حال افراد وابسته به داعش خودشان را جای تظاهر کننده جا زده و تلاش خواهند کرد وارد کاخ ریاست جمهوری بشوند و خودشان را منفجر کنند.
شاهین درباره تصاویری از کتک زدن معترضان زن توسط طالبان در خیابانهای افغانستان اظهار کرد: آنها باید نگرانی هایشان را نزد مقام رسمی مطرح کرده و با آنها همکاری کنند و واقعیتهای موجود را بدانند این که آنها به جای نشستن و پنهان شدن از همه حقوق اساسی برخوردار خواهند بود.
شاهین ادامه داد: من سیاست ها را میدانم. آنها (زنان) می توانند به بازار بروند، میتوانند به خرید بروند. نمیدانم شاید کسی تلاش کرده خودش را جای طالبان جا زده و ما را بدنام کند. البته ما متعهد به آن (اجازه به کار کردن زنان) هستیم. آنها می توانند سر کار بیایند، ما از همه کارمندان زن می خواهیم کارشان را از سر بگیرند. بنا براین این سیاست وجود داشته و در عرض چند روز تکمیل خواهد شد.
طالبان گروه تروریستی است و فعالیت این گروه در روسیه ممنوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала