خروج سامانه‌های پاتریوت آمریکا از عربستان

CC BY 2.0 / DoD News/Tech. Sgt. Brian Kimball / 161104-F-QP401-031خروج سامانه‌های پاتریوت آمریکا از عربستان
خروج سامانه‌های پاتریوت آمریکا از عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
رسانه‌ها با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی خروج سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت از عربستان سعودی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای توسط آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که ایالات متحده در هفته‌های اخیر و در شرایطی که عربستان سعودی با حملات هوایی حوثی‌های یمن روبرو است، پیشرفته ترین سیستم دفاع موشکی و باتری‌های پاتریوت خود را از عربستان خارج کرده است.
عربستان خواستار افشای اسناد آمریکا درباره حملات ۱۱ سپتامبر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
عربستان خواستار افشای اسناد آمریکا درباره حملات ۱۱ سپتامبر است
این خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای که توسط شرکت سهامی خاص آمریکایی "پلانت لبز" تهیه شده است، اعلام کرد که تعدادی از سامانه‌های پاتریوت با سامانه پیشرفته ضد موشکی "تاد" که در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی قرار داشت، از این پایگاه خارج شده است.
این تصویر از منطقه‌ای از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که برخی از این سامانه‌ها از این پایگاه هوایی خارج شده‌اند.
پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی ریاض، از زمان حمله موشکی و پهپادی سال ۲۰۱۹ به آرامکو، میزبان چندین هزار نیروی آمریکایی بوده است.
ادعای آسوشیتدپرس در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی اظهار کرد که کشورش از آمریکا می‌خواهد با حفظ تجهیزات دفاعی نظیر سیستم پدافند موشکی پاتریوت در عربستان نشان دهد که به امنیت و تعهداتش در قبال عربستان پایبند است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала